Internetes vásárlás esetén távollévők közötti szerződés köttetik – mivel a vevő csak a kiszállítást követően tudja megnézni, megfogni személyesen a terméket, így ha valaki kiszállítással rendel, akkor 14 napja van indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Sokkal nagyobb a szabadság, mint személyes vásárlás esetén, ráadásul egyre több webshopnál van lehetőség arra, hogy a vásárlók 30, vagy esetenként 90 napon belül döntsenek arról, hogy szeretnék-e megtartani a rendelt terméket. „Ha elektronikai cikket vásárlunk és hibás, akkor azt a kereskedők kötelesek három napon belül kicserélni, amennyiben nem olyan hibája van, ami a helyszínen javítható” – hívta fel a figyelmet Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív igazgatója.
Rugalmasabb kereskedők, kedvezőbb lehetőségek
A karácsonyi szezonban sokkal rugalmasabbak a kereskedők, legtöbb helyen két ünnep között, sőt még január első hetében is elfogadják a cserét, ami fontos lehet méretprobléma esetén, vagy ha valaki valamiből kettőt vagy többet kapott. Noha az cégek szabályzatában lehetnek eltérések, gyakori lehetőségként felajánlják, hogy visszaadják a termék összegét, vagy levásárolhatjuk azt, esetleg utalványra is becserélhetjük és később vásárolhatunk. Sok üzletben január közepéig, de akár a hónap végéig is visszavihetjük azt, amivel nem vagyunk elégedettek – ehhez azonban minden esetben szükség van a blokkra vagy számlára – írja a MárkaMonitor.
A szakember úgy véli, a visszaküldés terén kínált kedvezőbb lehetőség versenyelőny, és nagyon jó marketingfogás is, hiszen pozitív gesztus a kereskedők részéről a vásárlók felé, ha szabadabb mozgásteret hagynak a cserét illetően, mint ami törvényileg elvárt. Erre a koronavírus is rátett egy lapáttal, ugyanis
egyre több üzlet elkezdte kitolni az az időintervallumot, amelyen belül még visszacseréli a megvásárolt termékeket.
Kevésbé működnek a törzsvásárlói kártyák: „Manapság ezt már kevésbé érzik exkluzívnak a vásárlók, kissé elcsépelt megoldássá vált, illetve lássuk be, hogy mindenkinek véges hely van a pénztárcájában. Sok cég applikációval igyekszik ezt a megoldást helyettesíteni, és így virtuálisan lehet pontokat gyűjteni a vásárlások alkalmával. Nekünk azonban az a tapasztalatunk, hogy ezek helyett leginkább az a módszer működik, ha többet nyújtunk a vásárlóknak, ami törvényileg elvárt a cserelehetőség, elállási idő, illetve garancia esetén” – foglalta össze a Laptophardware.hu operatív igazgatója.