Ha van cég, amely minden évben maradandó karácsonyi reklámot alkot, akkor az a brit John Lewis áruházlánc. Idén azonban nem az ő ünnepi, meghitt kisfilmjüket emlegeti az internet népe, hanem egy bő háromperces alkotást, amely arról szól, hogy milyen nehéz is ajándékozni válság idején, amikor mindenen spórolni kell – írja hvg.hu.
Az alternatív John Lewis-filmként emlegetett alkotásban egy apát láthatunk, aki felesége elvesztése után a fiának igyekszik megadni mindent. Azonban úgy néz ki, ebbe a karácsonyi ajándékozás már nem fér bele: de persze végül apa még így is mindent megold.
Sam Teale, a történet egyik készítője a BBC-nek arról beszélt, hogy a reklámban napjaink szomorú valóságát igyekeztek bemutatni. Ez olyan apró dolgokban is megmutatkozik, minthogy a férfi este lejjebb veszi a fűtést, és vacsorát is csak a gyermekének ad, ő maga nem eszik.
Teale úgy véli a film üzenete magától értetődő: a karácsony azokról az emberekről szól, akikkel együtt lehetünk, és arról, hogy gondolunk azokra, akiket elvesztettünk.
Az alkotás végének kicsengése egyértelműen pozitív, bármennyire is szomorúnak tűnik: az ajándék akkor az igazi, ha szívből jön azoktól, akiket szeretünk, és azoknak akiket szeretünk.