Bár az időjárás még nyomokban sem emlékeztet a télre, már most rengetegen készülnek a karácsonyi időszakra – derül ki a Media Markt legfrissebb kutatásából, amit a Pénzcentrum szemlézett. A műszaki cikkeket árusító cég az ünnepek előtt minden évben készít felmérést arról, hogy mekkora a vásárlói kedv, mennyit terveznek költeni az emberek a karácsony alkalmával és mi az, amin inkább spórolnak az adott évben. Az idei adatokból az derül ki, hogy a lakosság nagy része kifejezetten spórolós ünnepre készül, aminek elsősorban az ajándékok látják kárát.
A kutatás szerint a lakosság 46 százaléka 10 ezer forintnál is kevesebbet költ majd idén meglepetésekre.
Ami egyértelműen kiderül a válaszokból, hogy a vásárlók nagy százaléka a hasznosság alapján választ ajándékot és azoknak is örülne a fa alatt, amiknek aztán a mindennapokban is a hasznát veheti. A válaszadók mindössze 10 százaléka mondta azt, hogy valami kevésbé hasznos dolog tenné boldoggá – ez a szám tavaly 38 százalék volt.
Az anyagi helyzetet jól jellemzi az az adat is, ami szerint
a magyarok 48 százaléka szeretne vásárolni valamilyen műszaki cikket, de mindössze 12 százalékuk engedheti meg magának ezt a beruházást.
A műszaki cikkek tekintetében a legnépszerűbbek még mindig a nagygépek, tehát a mosógépek, mosogatógépek, szárítók, sütők. Ezt követik a kisgépek és a számítástechnikai eszközök.
Sokáig halogatjuk a vásárlást
A kutatásból az is kiderül, hogy a lakosság nagy arányban a novemberi akciókat használja ki az ünnepi vásárlásra, de vannak olyanok is, akik a decemberi fizetésükből tervezik fedezni a karácsonyi költségeket. Magyar Norbert, a Media Markt Magyarország kereskedelmi igazgatója szerint azok, akik a Black Friday alkalmával térnek be az üzletekbe, régóta tervezett termékeket tesznek a kosarukba.
-Tapasztalataink szerint a Black Friday – avagy a mi esetünkben Black November – klasszikusan az az időszak, amikor az emberek egy ideje már tervezett, halogatott vásárlásokat valósítanak meg. Ilyenkor általában a már régóta vágyott termékkel kapcsolatban pontos elképzeléseik vannak, amire akár az online ajánlatok között is lecsaphatnak.
-Azonban ilyen esetekben is
javasoljuk az üzletekbe ellátogatást, hogy biztosan azt kapjuk, amit szeretnénk, hiszen más az interneten nézegetni egy terméket, és más a kezünkbe fogni,
kipróbálni, Sőt, a szaktanácsadók rámutathatnak olyan tulajdonságaira az eszköznek, ami az online leírásban esetleg nem domborodott ki, és segíthet dönteni két termék közötti hezitálás esetén még akkor is, ha végül otthon, online rendeljük meg – mondta a szakember a portálnak.