Idén két új trend ütötte fel a fejét a vásárlási szokásokban: egyrészt a klasszikus ajándékbeszerzés mellett egyre több ügyfél a karácsonyi élelmiszereket, ünnepi italokat, takarítószereket is online rendeli meg. Az eMAG-on a Black Friday és a negyedik adventi hétvége között csaknem másfélszer annyi állateledelt rendeltek, mint a tavalyi ünnepi szezonban, a kávék (kapszulás, őrölt és szemes), teák eladott darabszáma pedig csaknem három és félszeresére emelkedett.
Ugyancsak többszörösére nőtt egyes mosogatókapszulák, öblítők online eladása: az egyik nagy kiszerelésű mosogatótablettából például tízszer annyit rendeltek a webshopból, mint tavaly ilyenkor, de kelendők a mosószerek, felmosó, takarítóeszközök is.
Másrészt idén jobban fogynak a drágább termékek (például a telefonok, tévék), ami vélhetően azt jelzi, hogy áremelkedésektől tartva sok ügyfél előrehozta fontos beszerzéseit.
Viszik a háztartási gépeket
Az idei szezonban is a gyermek- és felnőttjátékok, a háztartási kisgépek, illetve a baba-mama termékek forgalma a legnagyobb az online áruháznál. Dekorációkat is rendelünk, leginkább fényfüzért és egyéb karácsonyi világítási termékeket átlagosan bruttó 6800 forint körüli értékben. Nagyjából harmadával fogyott a műfenyőkből is a tavalyi karácsonyhoz képest, amelyek közül a 180 centiméter magas típusok a legnépszerűbbek. Egy tipikus vásárló idén mintegy 17 ezer forintot költött műfenyőre, míg ajándékkosárra, ajándékcsomagra átlagosan csaknem bruttó 8 ezer forintos összeget fordítottak – írja a Pénzcentrum. A járványhelyzet miatt az otthonok komfortosabbá tétele is szempont lett, így a toplistára került a bútorok és az ágymatracok termékkategóriája.
A legnépszerűbb karácsonyi termékkategóriák az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál:
1. játékok
2. háztartási kisgépek
3. baba és kismama termékek
4. háztartási cikkek (tisztítószer, edények stb.)
5. számítógépes perifériák (például billentyűzet, webkamera)
6. okoseszközök (például wifis konnektor)
7. háztartási nagygépek
8. alkoholos és alkoholmentes italok
9. bútorok és matracok
10. mobiltelefonok
A ruházati termékekre is nagy a kereslet: Black Friday és advent utolsó hétvégéje között csaknem másfélszer annyi férfi ruha, és több mint kétszer annyi női ruha fogyott, mint tavaly ilyenkor, a 80%-kal több lábbelit és 120%-kal több gyerekruház vettünk. A szórakoztatóelektronikai termékek közül a tévé sikere töretlen, de Bluetooth-fülhallgatók, tévéokosító eszközök, IT kategóriában az okostelefonok, notebookok, aktivitásmérők és okosórák is slágertermékek. A háztartási nagygépek sem hiányozhatnak a fa alól vagy a háztartásból: a mikrohullámú sütő volt a legkeresettebb termék, emellett hűtőszekrényt, mosógépet, mosogatógépet és szárítógépet rendeltek a legtöbben, ám idén karácsony előtt egy páraelszívó is bejutott a tíz legnépszerűbb műszaki termék közé.