Bár az MNB adatai szerint a magyar vásárlók továbbra is kerülik az online fizetési módszereket, ennek ellenére úgy tűnik, hogy folyamatosan és rohamosan nő az interneten lebonyolított kártyás vásárlások száma. Az eMAG kimutatásai szerint például míg 2018-ban 20 százalékos arányban, 2019-ben már a rendelések közel egyharmadát teljesítették online bankkártyás fizetéssel. Sőt, a legutóbbi Black Friday alkalmával a rendelések csaknem 35 százalékát fizették ki kártyával a vásárlás időpontjában.
Ezen tendencia miatt hamarosan új pénzügyi szolgáltatásokat vezetnek be, például az azonnali kártyás részletfizetés és az azonnali pénzvisszafizetés elindítása is szerepel 2020-as terveik közt – írja a Pénzcentrum.
Az azonnali részletfizetés azt jelenti, hogy a fizetés végén a vevők választhatnak, hány hónap alatt szeretnék törleszteni vásárlásuk végösszegét, míg az azonnali pénzvisszafizetésnek köszönhetően a vásárlóknak nem kell 14 napot várniuk arra, hogy visszakapják a pénzüket, hanem ha elmentették a kártyaadataikat, akkor a visszaküldött termék beérkezése és feldolgozása után 30 percen belül visszakerül hozzájuk az összeg.
Azoknak, akik korábban elmentették kártyaadataikat, a visszaküldött termék beérkezésétől és feldolgozásától számított 30 percen belül az eMAG visszatéríti a termékek árát – a jelenlegi szabályozás szerint erre 14 napjuk van a vállalatoknak – teszi hozzá a Pénzcentrum.