A hazai nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom próbálja ki pilotprojekt keretében a négynapos munkahetet – írja közleményében a Telekom.
Hozzáteszik: a Magyar Telekom azok után kezd a kísérletbe, hogy világszerte már több országban (például Brüsszelben, Japánban, Izlandon és Spanyolországban) próbálták ki a négynapos munkahetet, legutóbb Nagy-Britanniában, az eredmények pedig igencsak biztatóak.
A Magyar Telekomnál tesztjelleggel július és október között négy csapat – köztük támogató és ügyfélkapcsolatban dolgozó területek egyaránt – négynapos munkarendre áll át.
Friedl Zsuzsanna chief people officer szerint a céget a kísérletezés, az, hogy bátran próbálnak ki új dolgokat, eddig is jellemezte. Különösen, ha olyan kezdeményezésekről van szó, amelyektől a működésük javulását, a kollégák fejlődését, valamint életminőségük javulását várhatják. A mostani négynaposmunkarend-teszttől azt várják, hogy javul dolgozóik munka-magánélet egyensúlya, és maga a munkavégzés is hatékonyabbá válik.
Fontos szabály, hogy a négynaposra csökkentett munkahetet úgy vezetik be kísérleti jelleggel, hogy közben a kollégáik ugyanazt az alapbért viszik haza, miközben a vállalaton belül próbálják minél gördülékenyebbé tenni a munkaszervezést.