Az Egyesült Királyságban mi sem jelzi jobban az ünnepi időszak kezdetét, mint a John Lewis üzletlánc karácsonyi reklámkampánya. Az ikonikus kisfilmek a karácsony szellemiségét sugározzák megható, elgondolkodtató történetekkel. Az idei hirdetések témája a John Lewis termékeinek szerepe a karácsonyi ajándékozásban, számol be róla a Design Taxi.
Trilógia az ajándékokról
A John Lewis idén nem egy, hanem három reklámfilmmel is készült az ünnepekre: egyelőre a trilógia első két részét ismerhettük meg. A Saatchi & Saatchi reklámügynökség által készített Adj tudatosan kampány a megfontolt ajándékozást hirdeti. A sorozat nyitó filmje, Az ablak a brit üzletlánc elmúlt száz éve felett nosztalgiázik: a klipben láthatjuk, hogyan működött a John Lewis a háború alatt, a nyüzsgő nyolcvanas években és a közelmúlt évtizedeiben.
A trilógia második részének narrátora a BAFTA-díjas színésznő, Samantha Morton: megható monológban meséli el egy jelentéktelennek tűnő, karácsonyra kapott pulóver történetét. A képsorokat Bob DylanMake You Feel My Love című dalának zongorajátéka kíséri. A film során megtapasztalhatjuk, hogyan válhat egy jól kiválasztott ajándék az élet fontos pillanatainak kísérőjévé.
A karácsonyi bevásárlási csúcsidőszak már novemberben kezdetét veszi, ezért az üzletlánc már ilyenkor sugározza ünnepi reklámkampányát. A John Lewis karácsonyi hirdetései ikonikusnak számítanak az Egyesült Királyságban: minden évben érzelmes, szívmelengető történetekkel harangozzák be az ünnepeket. A kisfilmek a szeretet, a törődés és az összetartozás témáit dolgozzák fel, tehát nemcsak az üzletlánc termékeit, hanem a karácsonyi hangulatot is hirdetik. A kampányok látványvilága és a gondosan választott zenei aláfestés évről évre nagy érdeklődést vált ki: sokan lelkesen várják az újabb videó megjelenését.
Az elmúlt években több remekmű is született a karácsonyi kampány során. A legismertebb ezek közül talán a 2013-as kisfilm, amit a Keane rockbanda Somewhere Only We Know című dala kísér Lily Allen feldolgozásában.
Szintén ikonikus példa a 2017-es kisfilm, ami Moz, a barátságos szörnyeteg történetét meséli el.
Ha még nem fakadtunk könnyre, érdemes évről évre végigböngészni a reklámokat, melyek mindegyike egy-egy megható és felemelő történetet mesél szeretetről, barátságról és a karácsony szellemiségéről.