A cég már az eljárás előtt megszüntette a szabályozásba ütköző reklámgyakorlatot, ezért nem szabtak ki bírságot – közölte a GVH az MTI-vel.
A vizsgálat feltárta: az Aflofarm Kft. hibásan, orvostechnikai eszközként jelentette be az általa forgalmazott Naturseptin nyalóka és Naturseptin rágóbonbon termékeket az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetnél, ezzel pedig több jogsértést is elkövetett népszerűsítésükkor.
A termékek helyes besorolása a gyógyászati segédeszköz lett volna, a termékkör reklámozására azonban szigorúbb ágazati szabályozás vonatkozik, amelyet a forgalmazó nem tartott be. A Naturseptin köhögés- és torokfájás-csillapítók hirdetései így jogsértően mellőzték a termékkategória feltüntetését és a kötelező tájékoztató szöveget, illetve a használati útmutatótól eltérően mutatták be a termékeket.
A GVH megállapította azt is, hogy a reklámokban házi gyermekorvos ajánlása látható, amely szintén ellentétes a gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök kereskedelmi gyakorlatára vonatkozó szabályokkal.
A cég az eljárás során folyamatosan együttműködött a versenyhatósággal, elismerte a jogsértést, és már az eljárás megindítása előtt, saját elhatározásából megszüntette a jogsértő reklámgyakorlatot.
A cég továbbá többlépcsős, a gyógyszerészeti hatóság ellenőrzését is beiktató megfelelési programot dolgozott ki annak érdekében, hogy elkerülhesse a jövőbeni hasonló jogsértéseket.
Tekintettel minderre – valamint arra, hogy a reklámösszeg és a jogsértő magatartásból származó árbevétel is alacsony volt – a hatóság nem szabott ki bírságot a cégre. Ehelyett megfelelési programjának további működtetésére kötelezte, valamint arra, hogy a következő reklámkampányát követően igazolja a GVH felé a program megfelelő alkalmazását.