Új adathalász módszer jelent meg a Jófogás oldalán. Az áldozatok hamis üzenetet kapnak, amely arról értesíti őket, hogy a terméküket megvásárolták, és a pénzt már el is utalták. A mellékelt linkre kattintva a felhasználók egy megtévesztő weboldalra kerülnek, ahol a banki belépési adataikat kérdezik. Miután beírják az adatokat, a csalók azonnal megpróbálják leemelni a pénzt a számlájukról, és módosítják a vásárlási limitet is – írja a hvg.hu.
Ne kattintsunk gyanús linkre!
Szerencsére abban a konkrét esetben, amit a lap is idéz, a bank rendszere észlelte a gyanús tranzakciókat, így megakadályozta a pénz eltulajdonítását. Az áldozat elmondta, hogy új bankkártyát kellett igényelnie, és vissza kellett szereznie a netbankos hozzáférését is.
Ez az eset hasonlít a Facebook Marketplace-en terjedő csalási módszerekhez, ahol szintén jól felépített üzenetekkel próbálnak pénzt szerezni a csalók. A szakértők hangsúlyozzák, hogy adataink és bankszámlánk védelme érdekében soha ne kattintsunk gyanús linkekre, és mindig a bank hivatalos alkalmazását vagy a megbízható, mentett webcímet használjuk.
A Jófogás rendszerének is több lépést kellene tennie a gyanús linkek kiszűrésére, mivel a hamis üzenetek rendszerüzenetnek álcázva érkeztek. Hatékonyabb spam-szűrők csökkenthetnék a hasonló adathalász támadások lehetőségét,
de a felhasználóknak is ébernek kell lenniük, hogy ne váljanak áldozattá.
Egyre több az online csalás
Néhány napja az MNB is arra figyelmeztetett, hogy bűnözők valótlan hirdetéseket tesznek közzé a jegybank és egy tőzsdei kibocsátó állítólagos befektetési programjáról, amely a jegybank garanciáját ígéri az ügyfelek számlapénzére. Ez azonban szintén csak egy hangzatos csalás volt. Az MNB feljelentést tett és figyelmeztette a látogatókat a honlapján is.