Ahogy a települések utcáin megjelennek a karácsonyi díszek, úgy fog el minket is az ünnepi hangulat. Egy hónap van hátra karácsonyig, ám a tavalyi évhez hasonlóan idén is előbbre tolódtak a karácsonyi ajándékvásárlások. A Black Friday idején nagy a roham, nagyon sokan ebben az időszakban szerzik be a játékokat. A Játéksziget megkeresésünkre tudatta, azt tapasztalják, hogy az emberek többsége igyekszik beszerezni már most a karácsonyi ajándékokat, de az eddigi évekhez hasonlóan biztosan idén is lesznek olyanok, akik az utolsó pillanatokra hagyják a vásárlást.
De hogyan vásárolunk idén?
A hat fizikai bolttal és webáruházzal rendelkező játékbolt üzleteiben a fokozódó járványhelyzet nyomán csökkenést tapasztalnak a vevőszámban a vírus előtti évekhez képest, viszont a kosárértékben jelentős növekedés látnak. A járványhelyzet miatt a webre terelődött a vásárlások egy része. A Játéksziget üzletekben összesítve a forgalmakat október végéig jelentős javulás van a 2020-as évhez képest. “Összesen 13%-kal hozunk több forgalmat eddig idén, mint 2020 október végéig. A vevőszám a tavalyi év hasonló időszakához képest nőtt. Kosárértékben is tudott minden üzletünk fejlődni. Az átlagos kosárérték jelenleg 7000 Ft körül mozog, ami a karácsony közeledtével várhatóan növekedni fog” – mondta a Startlapnak Józsa Krisztina, a Játéksziget Brand és Kommunikációs Managere. Arra is rákérdeztünk, mit éreznek az egyre súlyosbodó konténerhiányból és szállítási nehézségekből.
“A konténerhiány és a szállítmányozási fennakadások miatt lehetnek nehézségek az év végén, valószínűleg lesznek olyan partnereink, akik nem tudják teljesíteni a rendeléseinket. Ezért is lenne érdemes a vásárlásokat előrébb hozni a családoknak, hogy biztosan megkapják a gyerekek azt, amire vágynak – ne kelljen kompromisszumot kötniük.”
Hogy adjunk egy-két tippet a szülőknek, az idei vagy éppen örökzöld slágertermékekre is rákérdeztünk: “A szezon nagy slágere idén is a BING, mely óriási kedvenc a 2-4 éves korosztályban. Az online platformokon 10 milliós nézettséget produkált (és ebben nincs benne a tévénézettség). Bingből plüss figurák, puzzle-ok, memória kártyák, és sok más található a kínálatunkban.
A szórakoztató, családi társasjátékok, valamint az építőjátékok, mint pl. a mágnesesség elvére épülő Geomag is a sláger termékek közé tartoznak. Továbbá az interaktív játékok és a távirányítású autók.
Számtalan újdonságunk közül hármat emelnék ki, ami várhatóan nagy sláger lesz: a baba kategóriában újdonság a Call Me Chloe, nagyméretű interaktív baba, melyhez két telefon tartozik. Chloéval 9 különböző témában beszélgethetnek telefonon a kislányok. A távirányítós autók között a Laser Battle Hunter járművek a legújabbak, melyek innovatív többirányú 4WD rendszerrel rendelkeznek. Nagyon nagy sebességgel képesek előre, hátra haladni, fordulni és kanyarodni. A járművek lézereket lőnek egymásra, és az nyer, aki előbb visz be három találatot. Az interaktív plüss játékok között most bukkant fel a Silver bébi fóka, ami amellett, hogy egy tüneményes plüss figura, segít a gyermekeknek megérteni, hogy a sok hulladék milyen problémákat okoz az óceánokban. Merthogy ez a védtelen fókakölyök a sok szeméttől és az óceánba került olajtól került bajba és még egy halászháló is a farkára tekeredett!”
A Regio is készül az ünnepekre
A Regio becslése alapján idén az átlagos online kosárértékük 13.000 Ft, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 9.600 Ft lesz. A játékbolt friss kutatásából az is kiderült, hogy a legtöbben társas- és kreatív játékot, könyvet, kifestőt és LEGO-t választanak a fa alá. Hogy mikor indulnak a vásárlások, az nagy hasonlóságot mutat a Játéksziget tapasztalataival: minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást. Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak. „A zsúfoltság elkerülése végett valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat. A játékpiac előfinanszírozott voltából fakadóan azonban attól nem kell tartaniuk a magyaroknak, hogy a játékok beszerzése veszélybe kerül, hiszen az ünnepi árukészlet hozzánk már nyáron beérkezett” – nyugtatott meg mindenkit Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Gyaraki arról is beszélt, hogy idén karácsonykor sokan (10-ből 6-an) döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett: „Az egyszerűség, gyorsaság, a sokszor nagyobb választék mellett leginkább az árak könnyű összehasonlítása tereli az online beszerzés irányába az embereket. Emellett a mobilról indított tranzakciók száma is évről évre nő, idén már 16%-kal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest.”
Összességében a játékboltok felkészülten várják a karácsonyt, azonban egytől egyig azt hangsúlyozzák: érdemes időben elkezdeni a beszerzést.