Magyar élelmiszerekért tolonganak a japánok: erre különösen nagy az igény
Kevesen tudják, de Japán a magyar gyártású élelmiszertermékek egyik legnagyobb felvevőpiaca, írja az Agrárszektor. Március 14-én ért véget a Foodex Japan, a csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállítása: az eseményen az Agrármarketing Centrum is jelen volt, és közleményben számolt be a tapasztalatokról.
Nagy a kereslet a minőségi termékekre
A Foodex Japan nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében: immár 15. alkalommal biztosított közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a hazai vállalkozások számára. A tokiói kiállításon idén tíz magyar cég is kínálta termékeit a szakmai látogatóknak: többek között
mézeket, fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint extrudált kenyereket
mutattak be az eseményen. A termékszelekciót a helyi ízlést figyelembe véve alakították ki: a japán fogyasztók ugyanis minőség-orientáltak, egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra, különös tekintettel a vegán és biotermékekre.

A kiállítás kísérőprogramjaként üzletember-találkozót szervezett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program és a Tokiói Magyar Nagykövetség. Az eseményen 13 magyar cég ajánlotta termékeit a csendes-óceáni térségből érkezett 71 beszerző és Horeca-képviselő figyelmébe. A termékek között megtalálhatóak voltak
prémium minőségű borok, sajtok és sajtkészítmények, superfood-ok és egészségtudatos élelmiszerek is.
Japán a magyar termékek egyik legkiemelkedőbb felvevőpiaca: a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több, mint 150 éves múltra tekintenek vissza. Magyarország elsősorban a kacsa és libatermékek (májak és húsok), illetve a magyar méz iránti keresletet erősítené a távol-keleti piacon, de Japán újabban a hazánkban előállított fagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránt is fokozott érdeklődést mutat.
A japán piacra való belépéshez nemcsak a minőségi termékek, hanem a helyi szabályozások, fogyasztói igények és piaci trendek alapos megértése is szükséges. A magyar élelmiszerexport jövője egyre inkább a nemzetközi rendezvényeken való aktív részvételen és a folyamatos kapcsolatépítésen múlik, írják a közleményben.