A 30 és 59 év közöttiek körében végzett kutatást a K&H biztos jövő, hogy kiderüljön, hogyan változtak meg a vásárlási szokások 2023 első negyedévében és hogyan terveznek a jövőt illetően – írja a Liner.hu.
Szinte mindenki spórolni kezdett
A megkérdezettek 92 százaléka a korábbinál jobban odafigyel arra, hogy mit és hol érdemes megvenni. Míg a falvakban ez az arány szinte 100 százalék, addig a fővárosban élők 80 százaléka keresi az alacsonyabb árakat a bevásárláskor. Ezen belül is a nők azok, akik jobban megnézik az árakat.
A megkérdezettek 94 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt egy évben kifejezetten jelentős volt az élelmiszerek áremelkedése, ráadásul a válaszadók 67 százaléka kevesebb élelmiszert vásárol, mint korábban.
A kutatás eredménye szerint a válaszadók 90 százaléka gyakrabban választja az olcsóbb, akciós vagy saját márkás termékeket.
A szórakozóhelyek, éttermek esetében 74 százalékuk tapasztalt komoly drágulást. Éppen emiatt 82 százalékuk ritkábban jár étterembe és szórakozóhelyekre, vagy olcsóbb helyekre járnak és igyekeznek kevesebbet költeni.
Kevesebb ruhát és cipőt vásárol a felmérésben megkérdezettek 80 százaléka, és 72 százalékuk kevesebbet költ márkás divatcikkekre.
Már senki sem annyira optimista a jövőt illetően
A 30 és 59 év közötti válaszadók 70 százalékának döntését befolyásolja az infláció a műszaki cikkek vásárlása esetén. A fővárosban élő, de magas jövedelemmel rendelkezők 60 százalékát, míg az ország keleti részén élők 75 százalékát érintik műszaki cikkek áremelkedése, ezért abból olcsóbbat keresnek vagy halogatja a megvásárlását.
Az autó- és a lakásvásárlási terveit a megkérdezettek 54, illetve 46 százaléka módosította az infláció miatt. Ez a szám azért lehet annyira alacsony, mert a többségnél ezek lehetősége eleve fel sem merült.