A Publicis Groupe felméréséből az derül ki, hogy még mindig mi reagálunk a legérzékenyebben a gazdasági helyzet romlására – számol be a hírről a HVG. A kutatás négy országra, Lengyelországra, Szlovákiára, Csehországra és Magyarországra terjed ki és 2022 óta minden negyedévben megismétlik. Ezek alapján érdekes módon 2022 első negyedévében,
a háború kitörésekor és az inflációs mutatók felszálló időszakában a magyaroknak még csak a 22 százaléka spórolt, ma viszont már 37 százalékuk válaszolt úgy, hogy mindenen spórol, amin csak lehet.
A lap emlékeztet, hogy ezzel az aránnyal még mindig az elsők vagyunk a régióban, tehát sehol máshol nem okoz akkora félelmet és bizonytalanságot a jelenlegi gazdasági helyzet, mint nálunk. Magyarországon a nemek közti különbség is látványos:
a nők 42 százalékának, míg a férfiak 31 százalékának csökkent a vásárlási kedve.
A másik érdekes adat az, hogy hazánkban visszaesett azoknak a száma, akik az alkoholon próbálnak meg spórolni. Míg korábban a válaszadók 29 százaléka mondta azt, hogy kevesebbet költ szeszes italra, most már csak 22 százalék válaszolt így. Ráadásul 30-ról 19 százalékra csökkent azoknak a száma, akik azt tervezik, hogy a jövőben kevesebbet költenek majd alkoholra.