Az IKEA a Shelter civil szervezettel együttműködve hívja fel a figyelmet egy több ezer gyermeket érintő problémára az Egyesült Királyságban, írja a Design Taxi. Az Unwelcome Home című kampány a rossz minőségű ideiglenes lakhatást veszi célkeresztbe: egy valósághű babaházon keresztül láthatjuk, milyen nehéz körülmények között él sok család.
Nagy probléma az otthontalan családok elhelyezése
A kampány mögötti statisztikák sokkolóak: jelenleg több mint 151 630 gyermek él ideiglenes lakásokban Angliában, és ezeknek a családoknak majdnem a fele több mint két éve kénytelen viselni a rossz körülményeket. Az ilyen hosszú tartózkodás oka a súlyos szociális lakáshiány, valamint a kilakoltatások számának és a magánlakások bérleti díjainak drasztikus emelkedése. Londonban különösen aggasztó a helyzet: itt minden 22. gyermek ideiglenes szálláson él, Birmingham és Manchester városában pedig minden 28. és 30. gyermekre jellemző ugyanez.
90 ezer szociális bérlakást építtetnének
A kampány keretében az IKEA és a Shelter arra buzdítja a lakosságot, hogy írják alá nyílt levelüket, melyben az elkövetkező 10 évben 90 ezer szociális bérlakás építésére kérik az Egyesült Királyság kormányát. Amennyiben elérik céljukat, az
félmillió ember lakhatási körülményeit javítaná 2030-ra.
A kampány keretében kiállított, átalakított FLISAT babaházak – amelyek az ideiglenes lakhatás problémáit mutatják, például a penészes falakat, a lakásba betörő kártevőket és a tűzveszélyes vezetékeket – jelenleg London, Manchester és Birmingham IKEA-üzleteiben láthatók.
A kampány során feltárt adatok szerint az ideiglenes szállásokon élő családok 75 százaléka él rossz körülmények között, és 21 százalékuk súlyos biztonsági kockázatokkal szembesül: tűzveszélyes struktúrákkal vagy hibás elektromos vezetékekkel. Az otthonok 68 százaléka nem rendelkezik alapvető létesítményekkel, mint például főzésre és mosásra alkalmas helyiségek, és a gyerekek 35 százalékának még saját ágya sincs.