A világ népességének hozzávetőleg egynegyede (2,5 milliárd ember) tekinthető gamernek (videójátékosnak), miközben a lakberendezési temékek gyártói a játékok szerelmeseinek igényeit eddig nem igazán vették figyelembe. A gamingpiac és a gamerek számának gyors, globális szintű növekedését tekintve az IKEA arra volt kíváncsi, hogy miként lehetne lakberendezési megoldásokkal is növelni a játék élményét, és ehhez kapcsolódóan jobbá tenni a gamerek mindennapjait. A tavalyi év folyamán az IKEA az UNYO és az Area Academy szervezetekkel karöltve hozzákezdett, hogy feltérképezze a gamerek világát, most pedig elérkezett az idő, hogy az IKEA is belépjen erre a területre.
Új együttműködő partnerével, a Republic of Gamers csapatával, az IKEA hamarosan bemutatja az első terméksorozatot, amelynek elemeit a játékosok igényeihez igazodva fejlesztették ki, új szintre emelve általuk a játékélmény komfortját.
A Republic of Gamers (ROG) a gaming iparág egyik vezető márkájának számít, a márkajelzés alatt magas minőségű, innovatív hardvereket és felszereléseket terveznek a gamerközösség számára. Amikor az IKEA a ROG-ot választotta partneréül, az volt a célja, hogy saját lakberendezési tapasztalatait a ROG szakértelmével ötvözze, és így közösen nyújtsanak kivételes játékélményt. Közös célkitűzésük az volt, hogy olyan új, megfizethető árú és ergonomikus kialakítású, videójátékra alkalmas bútorokat és kiegészítőket tervezzenek, amelyek növelik a teljesítményt, és az otthonok berendezéséhez is remekül illeszkednek, így járulva hozzá, hogy minél több gamer és családja számára legyen komfortosabb az otthoni videójátékozás.
A gamereket támogató új sorozat kifejlesztésén a kínai IKEA Product Development Centre dolgozott Sanghajban. A termékfejlesztési folyamat kiindulópontjaként az IKEA és a ROG tervezői és mérnökei Sanghajban számos workshopot szerveztek profi gamerek és videójátékrajongók számára, hogy megismerjék a játékosok igényeit és azokat a fontos funkciókat, amelyeket a színvonalas játékélmény érdekében a biztosítani kell – írja közleményében az IKEA.
Tévhitek a gamerekről és a játékokról
Ewa Rychert, a Workspace Global Business vezetője hangsúlyozza: „A videójátékok kapcsán gyakran botlunk negatív sztereotípiákba. Például, hogy a játékok erőszakosak, a gamerek aszociális személyek és leginkább a férfiak köréből kerülnek ki. Valójában azonban a statisztikák azt mutatják, hogy a gamerek közössége demográfiailag kiegyenlített társadalomképet mutat, a játék pedig jó hatást gyakorol a mentális egészségre és az általános jóllétre. Nagyszerű kikapcsolódás, a függetlenség érzését adja és szórakoztató; a játék fejleszti a problémamegoldó képességet, a csapatmunkát és a kommunikációs készséget. A játék újfajta lehetőségeket kínál a társas érintkezésre, amely manapság még fontosabbá válik, hiszen az emberek így a távolság ellenére is kapcsolatban maradhatnak egymással. Bízunk benne, hogy a gamereknek tervezett új választék támogatja a videójáték élvezetét és annak minden előnyét az otthon töltött mindennapokban is.”
Mivel Kína jelenti a legnagyobb gamerpiacot, az IKEA kínai vállalatát választottuk, hogy 2021. februárjától elkezdje tesztelni a gamingválasztékot. Terveink szerint a termékeket 2021. októberében mutatjuk be az IKEA további piacain.
„A ROG számára az IKEA-val való együttműködés nagy örömet jelent, hiszen így a gamerek számára közösen nyújthatjuk az alapvető gamer-életstílust. Ez a közösség mindig a tökéletes környezetről álmodott, amely egyszerre ötvözi a kényelmet a funkcionalitással, miközben hozzásegít a teljesen elmerült játékhoz. Mivel a ROG a gamerek számára már hosszú évek tapasztalatával a háta mögött biztosítja az innovatív játékmegoldásokat, volt ideje alaposan megismerni a gamerek közösségét. Egy olyan lakberendezési szakértővel közösen, mint az IKEA, úgy látjuk, hogy ez az együttműködés valódi összhangon alapul, amely hozzásegíti a gamereket, hogy saját otthonuk kényelmében építsék ki az általuk mindig elképzelt játékteret”– mondja Kris Huang, a ROG Gaming Gear and Accessories Business Unit General Manager-e.