A társaság keddi nyilatkozatában közölte: az internetes értékesítés 45% -kal nőtt az augusztusig tartó 12 hónap során, amely 4 milliárd webhelylátogatóval járt. A cég online értékesítést kezdett három új piacon – köztük Kínában -, a kültéri bútorok kategóriája volt a nagy kedvenc, de az irodabútorok értékesítése is erősen teljesített. Ez jó hír, azonban az árbevétel összességében 4% -kal 39,6 milliárd euróra esett, mivel számos üzlete több hétig bezárásra kényszerült. Most, hogy az üzletek újra megnyílnak, az online értékesítés továbbra is magas, ám a svéd bútorkereskedő azt tervezi, hogy továbbra is fizikai üzleteket nyit meg annak ellenére, hogy a fogyasztók nem térhetnek vissza a régi vásárlási szokásaikhoz. A háztartási cikkek értékesítése a világjárvány idején is kitartott, nem véletlen, hogy míg sok helyütt elbocsátások történtek, az Ikea 6000 alkalmazottal bővítette globális munkaerejét, és összesen 217 ezer főt tesz ki.
A Tesco brit szupermarketlánc is több ezer új munkahelyet hoz létre, hogy kielégítse az online üzletágban tapasztalható keresletet, míg az év elején a McKinsey egyik kutatási cikke szerint Kína tanulságai szerint az online piaci részesedés 3-6 százalékpontos lesz.
Az otthoni élet minden eddiginél fontosabbá vált az emberek számára … ami sok szempontból az otthon újbóli átformálásához vezetett – áll az Ikea 374 üzletét működtető Ingka Group közleményében, ezt alátámasztja, hogy az NPD Group piackutató cég szerint a háztartási cikkek értékesítése az Egyesült Államokban több mint negyedével növekedett az augusztusig tartó három hónapban az előző évhez képest. A családok a konyhákat iskolává, a hálószobákat munkahelyekké, a kerteket pedig vidámparkokká változtatták” – tette hozzá Ikea, és 2020-at “a hazatérés évének” nevezte.
Terjeszkedne az IKEA
A világjárvány és az online értékesítés megugrása ellenére az Ikea az időszak folyamán 33 új üzletet nyitott, többek között Moszkvában, Szöulban, Sanghajban és Makaóban, és új piacokra terjeszkedne, például Mexikó és a Fülöp-szigetek – írja a CNN. Jon Abrahamsson Ring, az Inter Ikea csoport vezérigazgatója elmondta: az ügyfelek továbbra is szeretnék megérinteni és kipróbálni termékeket. “Örülünk az online értékesítés növekedésének, de nagyon örülünk annak is, hogy a vásárlók továbbra is szeretik üzleteinket” – mondta Ring, megjegyezve, hogy 825 millió vásárló látogatta meg üzleteit az adott időszakban.