Az áruházakban 3,5 millió vásárlót fogadtak, az online vásárlás részesedése pedig 21,6 százalékos volt, megközelítőleg minden ötödik vásárló az online rendelést választotta.
Azt írták: szép eredményt ért el az IKEA Magyarország 1730 munkatársának köszönhetően, annak ellenére, hogy kihívásokkal teli év volt a tavalyi. Az áruházakba tavaly az előző évinél 1 millióval több, 8 millió látogató érkezett, az IKEA.hu weboldal 12,7 millió egyedi látogatót regisztrált, 66 százalékukat mobileszközről. Az IKEA Family klub is tovább növekedett, a pénzügyi év végére több mint 1,2 millió tagot számlált – közölték.
Fenntarthatóság, tanácsadás, szkennelés
Az IKEA célja, hogy a házhoz szállítással vásárolt termékeknél a kiszállítások 25 százaléka elektromos járművekkel történjen. A vállalat elkötelezett a fenntarthatóság mellett és folyamatosan dolgozik azon, hogy teljesítse ezt. Az IKEA 18 új elektromos járművet szerez be ebben az évben a csehországi, magyarországi és szlovákiai régióban.
Az IKEA tervezőstúdió nyitását tervezi Debrecenben 2023 első fél évében. Az itt dolgozó munkatársak lakberendezési tanácsadással segítik majd az érdeklődőket, valamint a rendelési folyamat során is támogatják a vásárlókat.
Az első negyedévben bevezetnek egy új vásárlási folyamatot, szkenneld és vedd néven.
A vásárlók az IKEA alkalmazás segítségével a vásárlás közben beszkennelhetik a bevásárlókocsiba kerülő termékeket, majd egyszerűen kifizethetik azokat. Ezzel a lehetőséggel elkerülhetik a kasszák előtt történő sorban állást.
Az IKEA márkanév alatt több vállalat működik, több tulajdonossal. Az IKEA-t 1943-ban alapították Svédországban. Az IKEA 32 piacon végzett kiskereskedelmi tevékenységével az Ingka Csoport a legnagyobb IKEA kiskereskedő és az IKEA kiskereskedelmi forgalmának 90 százalékát adja. Az Ingka Csoport birtokolja és üzemelteti az IKEA értékesítési csatornákat az Inter IKEA Systems B.V.-vel kötött franchise-megállapodások alapján.