Az előző, lezárt pénzügyi évében 1,4 milliárd dollár bevételt hozott ez a fajta belsőépítészeti tanácsadás az Ikeának, ami a teljes bevétel 3,3 százalékát adta. Az IKEA célja, hogy ezt a számot 2028-ra 10 százalékra növelje, így nem kizárt, hogy hamarosan Magyarországon is megjelenik ez a fajta szolgáltatás.
A legtöbb embernek nincs pénze, vagy nem szeretne nagyobb összeget kiadni arra, hogy egy lakberendező tanácsadó segítsen neki a megfelelő bútorok kiválasztásában. Az IKEA viszont úgy gondolja, hogy úgy szolgáltatásával jó lesz a vásárlónak, mert minden eddiginél olcsóbb lesz a tanácsadás, valamint jó lesz neki is, mert növelni tudja az eladások számát – írja a Privátbankár.
Videóhívásban adnak tanácsot
Az IKEA már át is képzett több, a telefonvonal másik végén ülő call centeres munkatársat, akik lakberendezési tanácsot adnak a leendő vásárlóknak.
Az Egyesült Államokban, Európa egyes országaiban, az Egyesült Arab Emírségekben és Ausztráliában nem kevesebb, mint 8500 alkalmazottat képeztek ki 2021 óta belsőépítészeti tanácsadóvá.
A projekt sikeressége miatt legutóbb az Egyesült Királyságban vezették be a szolgáltatást, ahol 25 fontba, azaz nagyjából 11 ezer forintba kerül egy 45-60 perces videóhívás. A tanácsadás végén mellékelnek egy terméklistát is, amiben szerepelnek a megvásárlásra javasolt bútorok.
Sokat kaszál az IKEA a tanácsadással
Ezzel a megoldással egyébként nem tervezik kiváltani a nemrég megjelent Billie névre keresztelt asszisztenst, ami a mesterséges intelligenciára épül és a gyakran előforduló, tipikus kérdésekre ad válaszokat.