A marketingguru, Terry Fisher szerint az IKEA boltok szándékosan egy szövevényes labirintusra hasonlítanak – írja az Express. Ez pedig arra kényszeríti az embereket, hogy minden termékkategória mellett elhaladjanak.
“Így, mire eljutsz a pénztárhoz, már szinte automatikusan igazolod magadnak a felesleges vásárlásokat” – mondta Terry Fisher.
Minden passzol mindenhez
Az IKEA nem csupán bútorokat árul, hanem egy életstílust is. A kompletten berendezett bemutatóterekben minden mindennel összeillik, ez pedig tovább ösztönzi a vásárlást.
“Lehet, hogy csak egy ágykeretet akartál venni, de ha meglátod a teljesen berendezett hálószobát, könnyen elcsábulsz, hogy a hozzá illő ágyneműt és éjjeliszekrényt is megvedd” – árulta el a szakértő.

A bolt elején minden olcsó
Megfigyelted, hogy a legolcsóbb termékek mindig a bolt elején vannak? Ez szintén egy átgondolt marketingfogás, amit “ár-rögzítésnek” neveznek.
Ha belépéskor olcsó árakkal találkozunk, az agyunk elhiszi, hogy az összes üzletben lévő áru jutányos vétel, még akkor is, ha drágább dolgokat veszel.
Sok kicsi sokra megy
A kassza környékén apróságokat kínálnak: gyertyákat, tárolókat, konyhai kiegészítőket. Bár ezek általában tényleg olcsó vételnek számítanak, a végösszeget azért jelentősen megnövelhetik.
A svéd húsgolyó titka
Vajon miért olyan olcsóak az IKEA húsgolyói és hot dogjai? “Ez is egy pszichológiai trükk” – mondta Terry. A megfizethető ételek ugyanis egyfajta jutalmazásként működnek a hosszú bevásárlás után, így a vásárlók újra és újra visszatérnek.
View this post on Instagram
Nem véletlen tehát, hogy sokszor sokkal többet költünk az IKEA-ban, mint azt eredetileg terveztük. Ne ostorozd magad: a bolt minden elemét úgy tervezték meg, hogy maximalizálja a költekezési kedvet.