A Visit Sweden Eredeti termékek hazája nevet viselő pályázatán a jelentkezőket rövid videók készítésére kérik, amelyekben svédországi helyneveket kell helyesen kiejteniük, valamint röviden meg kell indokolniuk, miért szeretnének az adott helyre ellátogatni.
A résztvevők számára ugyanakkor meglehetősen ismerősnek tűnhetnek ezek a nevek, amennyiben jártak már IKEA-áruházban, ahol a termékek Svédország turisztikai szempontból is figyelemre méltó helyeiről lettek elnevezve.
A verseny augusztus 22-én indult, és szeptember 30-áig tart. Mi magyarok sajnos nem vehetünk részt a játékban, amely jelenleg csak az Egyesült Királyság lakossága számára elérhető.
A pályázók közül négy szerencsés nyertes 2023-ban ellátogathat Svédország 21 ikonikus helyszínének egyikére.
A Visit Sweden célja, hogy “visszahódítsák” a neveket a bútoripari óriástól, hogy a külföldieknek elsőre ne az IKEA WC-keféje jusson eszébe, ha a Bolmen felirattal találkoznak, hanem Svédország egyik gyönyörű tava jelenjen meg a szemeik előtt.