Az IKEA sok mindenben követi a trendeket, legyen szó akár a technológiai újításokról, akár a fenntarthatóságról és a környezetvédelemről. Nemrégiben például bemutatták az első plüssállat kollekciójukat, ami óceánból halászott műanyagból készült, a vízpazarlást pedig egy egyszerű, mégis nagyszerű eszközzel próbálták meg csökkentetni. A svéd lakberendezési cég legújabb húzása pedig az, hogy drónokkal könnyíti meg a munkavállalók és a vásárlók mindennapjait egyaránt – írja a Designtaxi.
Az IKEA anyacége, az Ingka Group két évvel ezelőtt, 2021-ben kezdett el közösen gondolkodni a drónokat gyártó, Verity nevű céggel azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehetne bevetni az egyre népszerűbb technológiát a cég életében. A kifejlesztett, természetesen sárga-kék drónokból immár száz darabot használnak az üzleteikben világszerte: Horvátországban, Németországban, Hollandiában, Olaszországban, Szlovéniában, Svájcban és Belgiumban.
A kütyük feladata elsősorban az, hogy pásztázza a sorokat és rögzítse, amit lát.
A drónok képesek jelezni, ha valamelyik soron valamilyen cikk esetleg hiányzik, de már akkor is jelzést küld, ha azt tapasztalja, hogy vészesen fogy
– egyszerűen beolvassa a vonalkódját a terméknek, ami fogyóban van és megjegyzi. Érdekesség, hogy a drónok ugyan megkönnyítik a vásárlók életét, ők mégsem találkozhatnak velük, hiszen az eszközök csak éjszaka működnek. Az IKEA elmondása szerint ezzel nem csak a vásárlói élményt képesek jobbá és kényelmesebbé tenni, de a dolgozók válláról is rengeteg terhet vesznek le. Az IKEA egyébként nem az első cég, aki drónokat vet be, hogy könnyebbé tegye a vásárlást: az Amazon és a Walmart a tengerentúlon már használja a technológiát.
-A drónok egyetlen este alatt tízezer vonalkódot képesek beolvasni – ez egy embernek körülbelül három hónapnyi munka lenne. Már csak ezt figyelembe véve látszik, hogy mennyivel ergonomikusabb ezt a technológiát használni. De ez persze még nem minden – magyarázta a drónok fontosságát Tolga Öncu, az Ingka Group egyik vezetője – A közeljövőben a mesterséges intelligenciát és a robotikát is szeretnénk bevetni az üzletekben, ezzel is növelve a vásárlói élményt. Bízunk benne, hogy hamarosan már konkrétan a vásárlásban, a termékek kiválasztásában is tudunk majd segítséget nyújtani a vásárlóknak.