Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampányt beharangozó sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta, Magyarország 96 százalékban önellátó sertéshúsból. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett “teszik le a voksukat” – jelentette ki az államtitkár.
Feldman Zsolt azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt.
Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.
Hozzátette, a magyar fogyasztókat azzal tudják segíteni, hogy az áruházakban magyar zászlóval jelölik a magyar termelésből érkező húsokat, és hangsúlyozta a magyar húsipari termékek kiváló minőségét és megfelelő mennyiségét.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta, a július 5-től augusztus 31-ig tartó kampány időszakban a sertéshúsból készült grill ételekre helyezik a hangsúlyt.
Az elmúlt tíz évben, évente 1-1 kilogrammal sikerült Magyarországon növelni a sertéshús fogyasztást, a 2013-as 24 kilogrammról 33 kilogramm körüli mennyiségre.
A magyar fogyasztás a hazai sertéstenyésztésnek és feldolgozásnak erős bázisa, amit meg kell őrizni, hogy a szektor minél jobb helyzetbe kerülhessen – mondta.
Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke arról beszélt, hogy az év elejéhez képest 60-65 százalékkal nőtt az élő sertések ára, ám a takarmány, valamint az energiahordozók drágulása és a bérek emelkedése jelentősen emeli a termelés önköltségét is.
Éder Tamás úgy vélte ebben a helyzetben “nem hitegethetjük a magyar fogyasztót azzal, hogy a sertéshús ára a következő időszakban szinten maradna, valószínű, hogy további, folyamatos és érdemi növekedéssel kell sajnos szembesülnünk”.
Egyúttal arra kérte a kis- és a nagykereskedőket, valamint a fogyasztókat, hogy a patrióta szolidaritás jegyében, tudatos vásárlóként, magyar sertéshúst és magyar sertéshús-készítményt vásároljanak az üzletekben.