Az elmúlt kilenc évben a listát a Samsung vagy az amerikai Apple vezette.
A Canalys piackutató cég szerdán azt közölte, hogy számításai szerint a Huawei55,8 millió okostelefont adott el a második negyedévben, ami 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Ugyanakkor az eddig a lista élén álló Samsung értékesítése 30 százalékkal, 53,7 millió készülékre zuhant.
Kínában erősek
A Huawei a kínai piacon domináns, az általa gyártott készülékek 70 százaléka az ázsiai ország piacán talál vevőre. A június végével záródott idei második negyedévben a Huawei értékesítése Kínában 8 százalékkal nőtt, külföldön 27 százalékkal esett.
A Samsung alig van jelen a kínai piacon, piaci részesedése nem éri el az 1 százalékot, miközben legfontosabb piacain, Brazíliában, Indiában, az Egyesült Államokban és Európában a koronavírus-járvány miatt megcsappant az eladása a második negyedévben.
(MTI)