Kedden vált publikussá a Trade magazin napi fogyasztási cikkeket árusító (FMCG) boltokat tartalmazó 2020-as listája, amelyből azonnal kiderült, hogy a Lidl hosszú esztendők után maga mögé utasította a rangsort már szinte beláthatatlan ideje vezető Tescót.
Fontosnak tartották kiemelni, hogy a Lidl már 2019-ben is célratörő üzletpolitikát folytatva menetelt előre, ám akkor még mindez kevés volt, nem tudták befogni a Tescót. 2020-ra viszont már nekik kedvezett a pálya: 685 milliárd forintról 823 milliárdra növelte a bruttó forgalmát a Lidl, így a cég állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
A Tesco viszont a második helyet sem tudta megszerezni, mert ha oda minimális különbséggel is, de a SPAR futott be (738,9 milliárd forintos bruttó forgalommal). Ráadásul ez az ő esetükben nem is jelent nagyobb forgalomemelkedést.
A szaklap a Tesco visszaesését a harmadik helyre (bruttó 737,5 milliárd forintos forgalom) a korábbi évek és a koronavírus okozta stagnálásra vezette vissza.
A negyedik, ötödik és hatodik helyen a Coop, a CBA és a Reál foglalnak helyet, őket követi sorban az Auchan és az Aldi. A lista végén a két drogéria, a DM és a Rossmann állnak.
A dobogóról leszoruló üzletláncoknál viszont 2019-hez képes semmilyen sorrendi változás nem következett be.