Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója a Financial Timesnak beszélt arról, hogy kénytelenek lesznek árat emelni, nagyjából tizenöt százalékos drágulással számolnak. Hozzátette: meg sem tudják saccolni, hogy a drágulás milyen mértékű sörfogyasztás-visszaesést jelentene, mert már nem működnek a bejáratott modellek, ugyanis ekkora inflációt egyik sem tud kezelni. Már így is az egekben a sör ára, New Yorkban például egy korsó nagyjából 9 dollárt, vagyis több mint 2800 forintot kóstál, míg Londonban 6 fontot, azaz körülbelül 2500 forintot kérnek – írja a hvg.hu.
A vállalat tavalyi nyeresége egyébként 3,32 milliárd euró volt, ami határozottan előrelépés a 2020-as 204 millió euró veszteséghez képest. A működési eredménye 2,42 milliárd euróról 3,41 milliárd euróra nőtt – a teljesítmény felülmúlta a várakozásokat.
Hiány lehet a sörből
A vezérigazgató arra is kitért, hogy az áremelésen túl egy másik problémával is szembe kell nézniük: az ellátási láncok akadozásai miatt az is kérdés, hogy kapható lesz-e egyáltalán a sör. A kamionsofőr-hiány, a “félrecsúszott” tengeri szállítmányozás ugyanis felléphet termékhiány.