A válaszadók háromnegyede csak egy vagy két terméket szerzett be, és 16 százalék vallotta csupán, hogy három-négy géppel is bővítette az otthoni felhozatalt – írja a Gorenje által készített felmérésre hivatkozva a Napi.hu. A kis- és nagygépekre egyaránt volt kereslet: a válaszadók 46 százaléka az előbbit, míg 31 százalékuk nagygépet vásárolt.
Életkori megoszlást nézve a 18 és 29 év közöttiek voltak legaktívabbak, ők mindkét terméktípusból beszereztek a vírus második és harmadik hulláma alatt.
A kisgépek közül az étel-előkészítéshez kapcsolódó termékek (úgymint kézi mixer, turmixgép, aprító vagy vízforraló) voltak kiemelkedően népszerűek, de a takarításhoz kapcsolódó eszközöket is vitték. A résztvevők 15 százaléka vett továbbá vasalót, 12 százalékuk pedig levegőtisztításhoz kapcsolódó kisgépet is beszerzett tavaly óta. Ami a nagygépeket illeti, a mosó- és szárítógépek voltak a legnépszerűbbek, de hűtők és a főzéshez kapcsolódó termékek is gazdára találtak.
A globális chiphiány miatt azonban kihívás előtt áll az európai háztartásigép-piac is, az alapanyag- és alkatrészárak, valamint a logisztikai költségek emelkedése várhatóan a hazai piacon is a készülékárak emelkedéséhez fog vezetni 2022-ben.