Magyarországon a K&H Bank volt az első, ahol lehetősége volt az ügyfeleknek, hogy hangalapú utasítással hajtsanak végre forintátutalást. A Kate névre keresztelt digitális pénzügyi asszisztenst egyre többen használják – írja a Bank360.hu.
A bank 2022 novemberében mutatta be Kate-et, a digitális pénzügyi asszisztenst, aki nagymértékben segíti a bank és a biztosító ügyfeleit a kényelmes és gyors ügyintézésben. Szóban vagy chat formájában is kezdeményezhetik a felhasználók az utalást az előre rögzített partnerek számláira.
Az ügyfélnek elég, ha például bemondja a mobilbankban, hogy „Kate, utalj anyunak tízezret!”.
Ha szükséges, az asszisztens további tisztázó kérdéseket tesz fel, majd a képernyőn összefoglalja az utalással kapcsolatos legfontosabb információkat. A felhasználó végül ellenőrizheti a küldő és a fogadó számlaszámát, valamint az átutalandó összeget. Ha mindent rendben talál, megerősítheti utalási szándékát.
Az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott Kate-tel, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is veszi.