A Lidl eddig csak néhány, kisebb boltjában helyezett ki gurulós kosarakat, mostantól viszont országosan megjelentek, a nagyobb alapterületű áruházakban is – írja a Pénzcentrum.
A lap megkeresésére a Lidl azzal indokolta a döntést, hogy “vásárlói igényeket szolgálnak ki a kiskosaras vásárlás lehetőségének biztosításával.”
A Pénzcentrum tapasztalatai alapján a kosarak megjelenése után rögtön sokan választották ezeket a nagyobb bevásárlókocsik helyett. Aki gyakran jár a Lidl boltjaiba, láthatta, hogy a vásárlók többféle megoldást alkalmaztak arra, hogy hova pakolják a megvásárolni kívánt termékeket. Volt, aki rögtön a saját szatyrába tette az árut és kipakolta a kasszánál, majd vissza, míg mások a polcokon kiürült kartondobozokat használták a bevásárlás ideje alatt. Sőt, az is jellemző volt, hogy a gyermekek számára kihelyezett pici kosarakat csaklizták el azért, hogy ne kelljen a nagy bevásárlókocsit tolni.
Egyébként a túlméretezett bevásárlókocsik kihelyezése egy jól bevált trükk a kereskedelemben, ami a pszichológián alapul. A bevásárlókocsi mérete ugyanis legalább részben felelős azért, ha valaki többet vásárol, többet költ, mint tervezte – jegyzi meg a cikkében a Pénzcentrum.