Kevesen tudják, de a Guerlain az egyik leghosszabb ideje a piacon lévő márkák közé tartozik: a luxustermékeiről ismert, kozmetikai szereket és parfümöket gyártó céget majdnem kétszáz évvel ezelőtt, 1828-ban alapították. A francia márka eddig is több, meglepő termékkel rukkolt elő, de a mostani, hat millió forintba kerülő parfüm még a rajongókat is meglepte – írja a Design Taxi.
A Guerlain mindig is a kifinomultság, a művészetek és a luxus fúzióját jelentette a szépségiparban. A közel két évszázados történetében a cég egyik legnépszerűbb és legismertebb terméke minden kétséget kizáróan az a parfümös üvegcse, amit kereken százhetven évvel ezelőtt, 1853-ban készítettek III. Napóleon és Eugénia császárné esküvőjére. A francia márka most ezt álmodta újra, mégpedig nem mással, mint az emblematikus francia festő, Henri Matisse dédunokájával – egyszerre tisztelegve a luxusmárka és a francia művészetek előtt. A piacra dobott üvegcse tervezői
Henri Matisse 1939-ben készült, La Musique névre hallgató festményét tekintették az elsődleges inspirációnak,
így nem csoda, hogy a Guerlain munkatársai próbálták a legjobb szakembereket megtalálni, hogy megfelelő módon állítsanak emléket az alkotónak. Így esett a választás Astrid de Chaillé francia festőre, aki például a Versailles-i kastély jelentős részét is restaurálta.
A Guerlain és a Maison Matisse együttműködése hihetetlenül limitált: mindössze tizennégy üvegcsét dobnak piacra és ehhez mérten természetesen elképesztően drágán is lehet majd hozzájutni. A Design Taxi információ szerint
egyetlen üvegcse tizenhétezer dollárba vagyis valamivel több, mint hatmillió forintba kerül majd.
Hozzá kell tenni, hogy ezért az összegért cserébe nem a megszokott mennyiségű parfümöt kapják majd a vásárlók: az üveg ugyanis egy literes. A darabok ráadásul egyedi számozással vannak ellátva és természetesen minden egyes részük, így a dugók is kézzel készültek.
-A dédnagyapám művei mindig is az örömről, a boldogságról, a vidám pillanatokról szóltak és szerettük volna, ha ugyanezek az érzések köszönnek vissza mind az üveg, mind pedig az illat esetében. Ezért választottuk a virágos, fiatalos, könnyed illatokat, amik energikus, bátor hangulatot árasztanak magukból – idézi a festő dédunokáját, Jean-Mathieu Matisse-t az oldal.