Voltak olyan hazai webáruházak, amiket előrébb sorolt bizonyos szavakra a felület, ugyanakkor több portál forgalma is csökkent, mivel hátrébb kerültek a változtatások hatására. Mindez pont akkor, amikor közeleg a Black Friday, és a karácsony – írja Vg.hu.
Különös csütörtök virradt a magyar kereskedőkre
Van olyan magyar online üzlet, amely a csütörtök reggeli órákban 200 százalékot meghaladó forgalomnövekedést tudhatott magáénak, a Google változó algoritmusának hatására. De természetesen nem mindenki járt ilyen jól.
A kereső hivatalos Twitter-oldalán szerdán adta hírül, hogy magyar idő szerint a késő esti órákban indítja útjára a nagy alapalgoritmus-frissítését. Hangsúlyozták az is, várhatóan ez a folyamat két hét alatt rendezi át teljes egészében a felhasználók kereséseire adott találati listát.
A Google a rendszerében korábban kifejezetten kerülte az ünnepi időszak előtti változtatásokat (bár tavaly pont december elején volt egy hasonló frissítés), most azonban a legnagyobb vásárlási láz előtt indította be a fordulatot.
Még az áldás is lehet átok
Ráadásul, ha valahol áldásos is ez a tevékenység, ott egyszerre akár nagyobb potenciális vásárlóerő is megjelenhet, felpörgetve a megrendelésszámot, ami sokkal több munkával, és ezáltal akár késedelemmel is járhat a vevők felé.
Az algoritmus módosulása ugyanakkor egyértelmű csapást is jelenthet egyes hazai webáruházaknak, hiszen nem ritka, hogy a vesztesek akár organikus forgalmuk jelentős részét elbukják, ezáltal jókora veszteséget realizálva maguknak.