A Google Maps Helyek funkciója a vállalkozások számára lehetőséget kínál arra, hogy láthatóvá váljanak a digitális térben, és könnyebben elérjék potenciális ügyfeleiket. A cégek ezzel nemcsak online jelenlétüket erősíthetik, de közvetlen kapcsolatot is építhetnek a vásárlókkal, akik értékeléseket hagyhatnak az oldalon.
A cég irányelvei szerint a Google Mapsen megjelenő véleményeknek „valódi tapasztalatokat kell tükrözniük”. A Google ezért tiltja a vélemények fizetséggel, kedvezménnyel vagy ajándékokkal ösztönzését is.
Egyre több volt a kamu vélemény
A Google megelégelte a Google Mapsen egyre növekvő számú hamis értékelést, és mostantól szigorúbb lépésekkel igyekszik visszaszorítani ezt a gyakorlatot. A cég komolyabb szankciókat alkalmaz azokkal a vállalkozásokkal szemben, amelyek saját maguk számára adnak pozitív értékeléseket – írja a The Verge. A Google Maps szűri a több fiókból trükközőket is.
A szankciók között szerepel az értékelések ideiglenes eltávolítása, az új értékelések blokkolása, valamint figyelmeztető üzenet megjelenítése a szóban forgó oldalaknál.
„Erről a helyről hamis értékeléseket távolítottunk el” – Ez a figyelmeztetés fog majd megjelenni azoknál a profiloknál, amelyek hamis értékelésekkel próbálkoztak. A figyelmeztető üzenet segíthet a felhasználóknak elkerülni azokat a helyeket, amelyeket a Google megbízhatatlannak tart.
A módszer egyelőre rejtély
Bár nem világos, hogyan fogja a Google hitelesen megállapítani, mely vélemények hamisak, a nyilvános megszégyenítés veszélye már önmagában visszatartó erő lehet majd a vállalkozások számára. Ezeket a korlátozásokat az Egyesült Királyságban már korábban bevezették, szeptembertől azonban világszerte érvényesek lesznek.