A Milánó közelében fekvő Piacenzában született egyszerű olasz családban. Iskolás éveiben lenyűgözte a színház és a mozi varázslatos világa. Már sikeres divattervező volt, amikor bevallotta, hogy ha mindent elölről kezdhetne, filmrendező lenne, bár tisztában van azzal, hogy ma a színház és a mozi világa is a lábai előtt hever.
A korai évek
Kamaszként olvasta el A. J. Cronin Réztábla a kapu alatt című orvosetikai kérdésekkel foglalkozó világhírű regényét, és úgy döntött, orvos lesz. A középiskola elvégzése után meg is kezdte tanulmányait a milánói egyetemen, de végül két év után otthagyta az egészet, és csatlakozott a sereghez. A katonai szolgálat után 1957-ben a milánói La Rinascente áruházban kapott állást, divatbábukat öltöztetett, divattervezőkközött mozgott és igyekezett kifürkészni a vásárlók szokásait.
Megismerkedett Nino Cerruti divattervezővel, aki mellett nyolc évet töltött asszisztensként. Minden előtanulmány nélkül tervezte meg Hitman nevű kollekcióját, amellyel berobbant a divatvilágba. Stílusával felhívta magára az Ungaro és Zegna divatházak figyelmét is.
Mivel egyre inkább szűknek érezte a rendelkezésére álló kereteket, saját lábára állt és Sergio Galeotti üzletemberrel önálló stúdiót nyitott a divatos Corso Venezián. 1975-ben óriási sikerrel mutatták be kollekciójukat, amelyen már látható volt a fekete alapon fehér betűkkel írott Armani márkanév.
A sztárok divattervezője, aki a leggazdagabb olasz is egyben
Az amerikai piac számára 1980-ban megtalálta cége legtökéletesebb reklámarcát Richard Gere filmszínész személyében, akinek ő tervezte ruhatárát az Amerikai dzsigoló című filmhez. A filmvilághoz való szoros kötődését mi sem bizonyítja jobban, mint hogy kétszáznál is több filmhez tervezett ruhákat.
Azóta olyan filmsztárokat öltöztet, mint Gwyneth Paltrow, Julia Roberts, Michelle Pfeiffer, Beyoncé, Cate Blanchett, Clive Owen, Reese Witherspoon vagy George Clooney.
Szintén az ő fejéből pattant ki, hogy az Oscar-díjkiosztó vörös szőnyegén Hollywood legnagyobb sztárjai ruhakölteményeiben parádézzanak, de a hírességeknek ezért soha egy fillért sem fizetett.
A márka 2006-ban hatalmas nyilvánosságot kapott, amikor felkérték Tom Cruise és Katie Holmes esküvői ruháinak tervezésére, majd számtalan sztár színpadi megjelenését tette még ragyogóbbá ruhakölteményeivel, így Lady Gagáét a Monster Ball és a Born This Way turnén, továbbá a Grammy-, valamint a MTV Video Music Awards díjátadókon is láthatta kreációit a közönség.
2015-ben divatmúzeumot nyitott Milánóban. A divatvilágban elért eredményeiért 2019-ben megkapta a “divattervezők Oscarját”, a British Fashion Council életműdíját.
Ő az egyik leggazdagabb olasz 12 milliárd dolláros vagyonnal, és rendszeresen adja nevét jótékonysági eseményekhez is.
(MTI)