A Storelift nevű francia startup egy olyan új kisbolt-koncepciót hozott létre, amely az AI és a gépi látás eszközre támaszkodik, a héten indította el az első két üzletét „Boxy” néven a Párizshoz közeli Port de Gennevilliers és az Icade Rungis parkban. Ezek lényegében kisboltként berendezett konténerek, melyek a a nap 24 órájában, a hét minden napján nyitva vannak.
A 2018 végén alapított vállalat által kiválasztott konténer 200 termék tárolására alkalmas. A hardverek nagy része különböző érzékelők, számítógépes látókamerák és polcok, amelyek érzékelik a súlyt. A vállalat egyesítette testreszabott hardvereit saját szoftvereivel és algoritmusaival, valamint egységenként egy kis adatközponttal. Az – elsősorban – élelmiszereket nagykereskedőtől rendelik meg, majd a Storelift raktárából a Boxy egységekbe szállítják.
Boxy shopping menete
A Boxy-nál történő vásárláshoz egy ügyfél letölti a Boxy alkalmazást az okostelefonjára, majd beolvassa a QR-kódot, és belép az üzletbe. Amikor a vásárlók vesznek egy terméket, az algoritmusok és a polcokon található súlyérzékelők segítségével azonosítja azt a rendszer. Amikor az ügyfél távozik, újra beolvassa QR-kódját, és a fizetés automatikusan megtörténik. A súlyt érzékelő polcok a gépi látókamerákkal együtt tudják, ha egy terméket felvesznek, megnéznek, majd vagy betesznek a kosárba, vagy visszahelyezik a polcra.
Bizonyos esetekben – mivel a vállalat az érzékelőknek köszönhetően tudja, hogy az ügyfelet esetleg érdekli egy termék – a helyszínen kedvezményt kínálhat, hogy vásárlásra csábítsa a vevőt.
“Ismerjük azokat a termékeket, amelyekhez hozzáér, mert érdekli, de túl drágák. Ebből egy kattintással optimalizálhatjuk a feltöltést, a választékot és a promóciós kampányokat. Az e-kereskedelmi adatok részletesek, így mindennap javíthatunk az ajánlaton. Tudjuk, melyik termékek működnek és melyikek nem” – mondta Hayat, megjegyezve: mivel a Storelift nem használ arcfelismerést, a vállalat hivatalosan nem gyűjt személyes adatokat számítógépes látásmódján keresztül, mert az adatok nem kapcsolódnak egy adott ügyfélhez. Ami a GDPR-szabályokat illeti, az adatokat helyben gyűjtik és elemzik, lehetővé téve a vállalat számára, hogy figyelemmel kísérje a felhasználását annak biztosítása érdekében, hogy ne sértse meg az adatvédelmi szabályokat – írja a Venturebeat.
A vállalatnak jelenleg 24 alkalmazottja van, de bővül. Az első üzletek elindítása után a következő lépés a Boxy egységek számának növelése a következő hónapokban. “Valódi hatással lehetünk a fogyasztók mindennapi életére. A mi technológiánkkal a megfelelő áron nyújthatunk hozzáférést egy kisbolthoz az embereknek” – zárta Hayat.
(via)