Több olvasó is arról számolt be a Telexnek, hogy napok óta nem tudnak csomagot feladni, alig találnak üres helyeket a FoxPost automatáiban. Azzal a problémával is találkoztak, hogy bár a cég webes felülete szabadnak jelzett egy-egy automatát, amikor a feladó a helyszínre ért, azt találta, hogy mégsem üres a hely.
A FoxPost a Telex megkeresésére azt válaszolta, hogy az elmúlt napokban “szokatlanul magas, szökőárszerű terhelés érte” a rendszerüket, ami “egy független e-kereskedelmi piactér által meghirdetett, rövid időtartamú ingyenes csomagküldési akció következménye.”
Az akciót a Vinted hirdette meg, akik, miután értesültek a problémáról, törölték az öt napos ingyenes szállítási limitet a FoxPost rendeléseknél a kampányban.
A FoxPost hétfői posztjában az olvasható: “A hétvégén egyik nagy partnerünk sikeres akciója következtében hirtelen a tervezettnél jelentősen nagyobb csomagmennyiség érkezett a hálózatunkba. Megnövelt erőforrással szállítjuk a csomagokat, így helyet biztosítva az új feladásoknak is.
A nagyon aktív időszakokban – mint ezek a napok – a csomagautomaták telítettsége folyamatosan és nagyon aktívan változik, ezért a csomagautomata-kereső térképünkön az automaták telítettségét jelző színezés tájékoztató jellegű.”
A Telex azt írja, a Foxpost szerint a hét végére normalizálódhat a helyzet a csomagküldéseknél.