Orosz áruházlánc érkezik Magyarországra – a kisjövedelmű vevők a fő célcsoport
Amikor 2019-ben januárjában Lipcsében a “legalacsonyabb árak” (Tiefstpreise) szlogennel megnyílt a Mere első németországi üzlete, a vásárlók pár nap alatt kifosztották az áruházat, amely két napra bezárni kényszerült, mert a beszállítók nem voltak felkészülve a rendkívüli keresletre.
A Haszon.hu húsvéthétfőn írta meg, hogy a lap birtokába került egy levél, amelyet az orosz diszkontlánc képviselői magyarországi potenciális üzleti partnereiknek küldtek szét még idén február végén.
“Örömmel tájékoztatjuk arról, hogy az európai MERE szupermarket hálózat mostantól Magyarországon is elérhető lesz” – így kezdődik az e-mail, amelyből az is kiderül, hogy a társaság “az elkövetkező év” során 20 üzletet nyit Budapesten és az agglomerációban.
A cég távlati, a következő három évre vonatkozó terve szerint a céljuk egy 700 millió eurós forgalmú, 200 üzletből álló lánc létrehozása.
Az orosz kiskereskedelmi láncot 2009-ben alapították. Jelenleg 20 országban – például Belgium, Cseh Köztársaság, Kína, Németország, Oroszország, Románia – mintegy 2500 üzletet működtetnek.
A Mere átlagosan 1000 m2-es üzleteiben a termékeket dobozokból, raklapokból kínálják a vásárlóknak. Vásárlói célcsoportjuk az átlag- és átlag alatti jövedelemmel rendelkező családos emberek köréből kerül ki. A Haszon.hu által megszerzett e-mailben a társaság azt ígéri, hogy
áraik a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabbak lesznek.
A MERE-ben kapható termékek köre körülbelül 1500 cikkből áll majd, ebben élelmiszerek, háztartási vegyiáru, italok és iparcikkek is szerepelni fognak. Valószínűsíthető, hogy az orosz diszkontlánc főként saját márkás termékeket kínál majd – írja a lap.
Az orosz-ukrán háború miatti szankcióknak köszönhetően 2022-ben a cég kénytelen volt bezárni osztrák, belga, francia, német, spanyol és brit üzleteit, de azóta Belgiumban újranyitottak, és jelenleg Kelet-Európára koncentrálnak, ennek lenne része a magyarországi terjeszkedés is.