Ezek közül az egyik, hogy egyre több vállalat foglalkozik egészséges és immunerősítő élelmiszerekkel. A vásárlók körében ugyanis prioritás, hogy amit megvásárolnak, az az egészségüket szolgálja. A gyártók ezzel összhangban keresik azokat az alapanyagokat, amelyek immunerősítő hatással bírnak.
Reflektorfénybe kerültek az új generációs növényi alapú élelmiszerek, ugyanis egyre többen térnek át a világban a növényi étrendekre, a húsmentes vegetáriánus és vegán étkezésre. Több milliárd dolláros piaca van a növényi alapú „tejtermékeknek” és tojáspótló készítményeknek, az alternatív húsok értékesítése pedig tavaly 129 százalékkal nőtt 2019 azonos időszakához képest (szeptemberig) a Nielsen szerint – írja a TurizmusOnline.
A fogyasztók olyan fűszereket keresnek, amelyek izgalmas helyszínek hangulatát idézik fel, így 2021-ben megnőtt a kereslet a fűszerek és a világkonyha ízei iránt – ez a tendencia a jövőben is folytatódhat.
Az sem elhanyagolható, hogy mindannyian tudni akarjuk, hogy mi kerül a tányérunkra, éppen ezért az élelmiszeriparnak biztosítania kell, hogy követhető és ellenőrizhető legyen a termékek eredete, a termesztés és a feldolgozás során is megfelelő azonosításra van szükség.
Az elmúlt években a géntechnológiai, génszerkesztési eljárásokkal biztosították az élelmiszeripari termelők és gyártó vállalatok, az ilyen technológiák megreformálhatják az élelmezést, a fogyasztók egészségesebb és kívánatosabb zöldségekhez és gyümölcsökhöz jutnak anélkül, hogy bármilyen káros hatást tapasztalnának.