8 ezer forint jóvátételt fizet a kártyaterminálos cég a megtévesztett ügyfeleinek
A nemzeti versenyhatóság lezárta azt a vizsgálatot, amelyet a bankkártya-terminálok telepítésével és üzemben tartásával foglalkozó Fizetési Pont Kft. üzleti kampányainak ügyében folytatott. Az eljárás feltárta, hogy a cég több szempontból is tisztességtelenül befolyásolta ügyfeleinek üzleti döntéseit – írja az MTI.
Megtévesztés és elhallgatás miatt vizsgálódtak
A vállalkozás elhallgatta kampányaiban a kereskedők elől, hogy a bankkártyák elfogadásához nem elegendő számukra a terminálok telepítése, hanem hosszú távú, 3-5 éves számlavezetési és pénzforgalmi szerződés szükséges a vállalkozáscsoport egy másik cégével. A két szolgáltatást kizárólag együtt vehették igénybe.
A cég emellett megtévesztő módon népszerűsítette kedvezményesként, akciósként az ajánlatának egyes elemeit, így különösen a kártyaterminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalékot és annak mértékét.
Kártérítést kapnak a kereskedők
A GVH Versenytanácsa súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy a jogsértés az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult, és hosszú időre fejtette ki hatását. A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor azt is, hogy a cég részben saját maga korrigálta a megtévesztő gyakorlatukat.
A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta – és egyúttal kötelezettségként előírta – a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt 2020-2021-ben szerződött a vállalkozással, és még mindig a cég ügyfele.