Mint korábban megírtuk, élelmiszeráruházakban kezdi árusítani a járatainak első osztályán kínált ételeket Finnország legnagyobb légitársasága, hogy dolgozóinak munkát, az utazást hiányoló embereknek pedig a repülés egy “falatnyi” élményét biztosítsa.
A “Taste of Finnair” elnevezéssel boltokba kerülő ételeket az Európa és Ázsia között közlekedő járatok fedélzeti menüje ihlette, így leginkább finn és ázsiai fúziós konyhát képviselnek. A kínálatot kéthetente cserélik, hétköznap két főétel, péntektől vasárnapig pedig plusz egy előétel kerül a polcokra – írja az AirPortal.
A menüt a Finnair vezető séfje állítja össze, és a légitársaság konyháján készítik el. Jelenleg a K-Citymarket nevű üzletben kapható, amely a repülőtér közelében található, de a cég reményei szerint hamarosan más boltok is érdeklődnek majd az ételek után.
A menüben többek közt előételként sült sárgarépa és mogyorós kéksajtos mousse (5,90 euró), főételként pedig füstölt halas és rókagombás rizottó vagy terijaki marhahús újhagymával és rizzsel (12,90 euró) is helyet kapott.
✈️ Airplane food — at home?@pohjanka tries @Finnair’s business class meals as the airline trials supermarket demands in an attempt to mitigate losses caused by the #coronavirus pandemic pic.twitter.com/g5m37Xo7Js
— Bloomberg QuickTake (@QuickTake) October 25, 2020
A Finnair Kitchen alelnöke, Marika Nieminen szerint a légitársaság utasellátó egysége tavasz óta próbálja szélesíteni tevékenységét, miután a világ szinte összes légitársasága kénytelen volt törölni járatainak többségét.
300 ember állását sikerült megmenteni
A Finnair mintegy 700 dolgozójától válik meg jövő év márciusáig a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt – írta korábban az MTI.
A Finnair szeptemberben még 1000 fős leépítést helyezett kilátásba, de a foglalkoztatottak érdekvédelmi szervezeteivel folytatott egyeztetések révén mintegy 300 ember állását sikerült megmenteni.
A Finnair az idei első két negyedévről veszteséget jelentett, mert a koronavírus-járvány miatt jórészt a földre kényszerült a légiflottája, és szakértők szerint a szeptember végével záródott harmadik negyedévben is mínuszban zárt a járatszám-bővítés ellenére.
A többségi, 55,8 százalékban állami tulajdonú finn cég működési vesztesége a júniussal záródott három hónapban 174,3 millió euró volt az egy évvel korábbi 47,2 millió euró nyereség után.