A globális játékeladások közel 95 milliárd dollárt értek el 2020-ban, ami 2,6 %-os növekedést jelent az előző évhez képest, és idén is nagy sikerre számíthatnak. 2021 első félévében 15%-kal ugrottak meg az eladások, ráadásul a bevételek több mint negyedét a 19-29 éves korosztály generálja. Az a tendencia is megfigyelhető, hogy egyre növekszik a kereslet a hagyományos játékok iránt, egyre több felnőttkorú úgynevezett örök gyerek vagyis “kidult” utasítja el a digitális világot, és fedezi fel újra a fizikai játékokat – írja az Euronews.
A bizonytalan időkben az emberek az ismerős dolgokra vágynak, és a hagyományosabb játékokat részesítik előnyben. Úgy tűnik, a felnőttek is egyre inkább bevonódnak.
A londoni Hamleysnél a nosztalgiázni vágyók például a legót, a Barbie-kat, a Pokemont keresik – a legók felét ráadásul felnőttek veszik meg. A hagyományos játékok, amelyek összehozzák a családot, szintén népszerűek idén. Sanjay Luthra, a Mattel európai, közel-keleti és afrikai igazgatója, valamint az Európai Játékszektor nevű szervezet elnöke elmondta: “Mindannyian gyerekek vagyunk legbelül. A játékok mindenkinek szólnak, és azt látjuk, hogy a fogyasztók az olyan örökzöld, népszerű márkákhoz fordulnak, amelyeket gyermekkorukból ismernek, mint a Hot Wheels, a Barbie, a Polly Pocket, a Scrabble, hogy játsszanak velük és hogy megosszák a saját családjukkal az élményeiket. Különleges limitált kiadásokat fejlesztettünk erre a csoportra, és az olyan platformokra is kiterjesztettük a márkák vonzerejét, mint amilyen a Netflix azáltal, hogy új TV-show-kat indítottunk újra, amelyeknek az idősebb korosztály a célközönsége. Nagyszerű példa erre a “Master of the Universe”. Ez volt az én kedvencem is, miközben felnőttem.”
Kihívást okoz a járványhelyzet
Az utóbbi hetekben egyre több haza játékbolt is felhívja a vásárlók figyelmét, hogy érdemes mielőbb beszerezni az ajándékokat. Noha lesznek elérhető játékok, a kikötői helyhiány és a kevés kamionvezető problémája azért érezteti hatását. Persze globálisan igaz, hogy a boltok és a játékvállalatok is nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbb terméket megkapják a gyáraktól amilyen gyorsan csak lehet.
Összességében elmondható, hogy a hagyományos játékok visszatérnek. Akár a mentális egészség kedvéért, akár hobbiként vásárolják őket, a márkák rájöttek, hogy a játékok nem csupán gyerekeknek valók. Egy ilyen digitális világban a fizikai játékok gyártása egyre jobbat tesz a vállalkozásoknak.