Felmérés: Hiába drágább, mégis a magyar zöldséget és gyümölcsöt vesszük meg
Tízből négy magyar vásárló havonta átlagban 3-4 ezer forintot költ zöldségekre és gyümölcsökre, és ennyien vannak azok is, akik több mint 5 ezer forintért vásárolnak be ezekből. A legtöbbet a nők, a 30-asok és a közép-magyarországi régióban élők költik zöldségekre és gyümölcsökre. Általában a nagyobb boltláncokban és hipermarketekben szerezik be a termékeket, csak a vevők 42 százaléka vásárol külön zöldségesnél. A legkevésbé termelői piacok népszerűek, a vevők 17 százaléka veszi itt az árut – írja a Napi.hu. A Délalföldi Kertészek Szövetkezete (DélKerTÉSZ) felméréséből az is kiderül, hogy a magyarok 52 százaléka inkább fizet egy kicsivel többet annak érdekében, hogy itthon termelt zöldség vagy gyümölcs kerüljön az asztalára.
Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke elmondta: “Azt tapasztaljuk és a felméréseink is azt mutatják, hogy bár még mindig az ár a legfontosabb tényező, de a vásárlók egyre inkább figyelnek arra, honnan jönnek az élelmiszerek.” Viszont tízből négy vásárló sokszor nem tudja eldönteni, honnan származik az adott termék. Vásárlásnál még mindig az ár a leginkább befolyásoló tényező, 81%-unknak ez a legfontosabb szempont, a férfiakkal az élen. Ezt a termék kinézete követi, és arra is figyelünk, minek van éppen szezonja. Mindössze 13 százalék azok aránya, akiket a termék csomagolása is befolyásol, a márkanév pedig mindössze a vevők százalékát érdekel.