“Az aktuális trendek szerint mind Európában, mind Magyarországon a kenyérfogyasztás visszaszorulóban van, tehát csökken az átlagos kenyérfogyasztás. Magyarországon eddig a fehér kenyér volt a domináns – még mindig ez a vezető, de egyre inkább az egészségesebb, barna színű kenyerek jönnek előtérbe” – kezdte a Reggeliben Lajos Áron, az Aldi Magyarország beszerzési vezetője.
Éves szinten egy fő átlagosan 37 kiló kenyeret fogyaszt – Európában ez most 50 kiló. 2002-ben még a magyarok átlagosan évente 63 kiló kenyeret fogyasztottak, majdnem 20 év alatt felére csökkent a kenyérfogyasztás.
A mennyiség csökkent, a minőség egyre jobb lett – az emberek inkább a minőséget választják. Lajos Áron azt is elmondta: náluk a legjobban a szénhidrátcsökkentett, teljes kiőrlésű, sokmagvas, fitt, gluténmentes és a kovászos kenyerek a legkeresettebbek.
Ősi búzafajtákat ismét felfedeztük – így született meg például a PurPur kenyér. Az olajos magvak is igencsak megdobják a kenyér élvezeti értékét, különleges ízeket, aromákat adnak a kenyérnek, olajosság szempontjából a frissességet tovább megtartja, omega 3 és 6 zsírsavak vannak benne, melyek szintén pozitív élettani hatásúak. Azért a fehér kenyeret sem kell félteni, nem fog kimenni a divatból, ugyanis ez a magyaroknak az etalon.