A felhasználók létrehozhatnak olyan speciális profilokat, ami által korlátozott információkat osztanak meg szomszédaikkal, míg a Facebook használja a részletes helyadatokat, ami alapján „relevánsabb” hirdetéseket jelenítenének meg. A Neighborhoods névre keresztelt funkciót jelenleg csak a kanadai Calgaryben tesztelik, de valószínűleg szélesebb körben fogják bevezetni a hozzáférést, ha a teszt sikeres lesz. Egy másik hiperlokális közösségi hálózat, a Nextdoor megmutatta ennek a modellnek az életképességét – írja a The Verge.
A Szomszédságok funkcióról készített képernyőképek már napvilágot láttak, és a Facebook szóvivője is megerősítette a Bloombergnek, mondván: “Az emberek minden eddiginél többet használják a Facebookot, hogy részt vegyenek helyi közösségükben. Ennek megkönnyítése érdekében teszteljük a funkciót, hogy az emberek kapcsolatba léphessenek szomszédaikkal.”
Facebook is taking on NextDoor with a NEW ‘Neighborhoods’ feature! 🏘🏡
h/t Leon Griggs / https://t.co/oHkIdU6nbCpic.twitter.com/OHYMW1ig9I
— Matt Navarra (@MattNavarra) October 20, 2020
A felhasználóknak meg kell erősíteniük helyüket, hogy a területükhöz illeszkedjenek (utólag visszavonhatják ezekhez az adatokhoz való hozzáférést, bár ennek minimális hatása lesz a magánélet szempontjából, hacsak a felhasználó később el nem költözik), majd létre kell hozniuk egy profilt, amit a közelben élő emberek megtekinthetnek, akkor is, ha Facebookon alapjáraton nem ismerősök.
5 szabályt is lefektetnek: „légy befogadó”, „légy kedves”, „tartsd helyben”, „tartsd tisztán” és „oszd meg az értékes információkat”.
A felhasználók meghívhatják barátaikat, hogy csatlakozzanak hozzájuk, és arra kérhetik őket, hogy válaszoljanak a környékükkel kapcsolatos kérdésekre, osszanak meg képeket. A Navarra jelentése szerint a felhasználók bármikor elhagyhatják vagy megváltoztathatják a környéket.
Van egy bökkenő…
A Facebook kritikusai szerint az új csoportokra fókuszálás számos kellemetlen tendenciát felerősített eddig is, ráadásul a moderálás több erőfeszítést igényelt, mint amennyit a Facebook hajlandó tenni, és ez a fajta káros dinamika könnyen megismétlődhet a szomszédságra koncentráló funkció esetében is.