A Facebooknak több mint két és félmilliárd felhasználója van világszerte és a cég azt reméli, hogy ezek a Shops appal fognak mostantól vásárolni, ahelyett, hogy átkattintanának az Amazonra, vagy az e-Bayre. Az elképzelés már rég óta a kalapban lapult, azonban Mark Zuckerberg erről úgy nyilatkozott a Financial Timesnak, hogy felgyorsította az alkalmazás fejlesztését, mivel ki akarja használni a COVID-19-es korlátozások miatt felvirágzó online vásárlási hullámot.
A Shops lehetőséget nyújt a Facebooknak arra is, hogy kövesse a vásárlási szokásainkat, hogy egyre személyre szabottabb hirdetéseket tudjon az orrunk elé dugni a hírfolyamunkban.
Hosszú távon nem csak az Amazonnál kezdhetnek aggódni a népek, ugyanis a Facebooknak terveiben áll az online ételrendeléses bizniszbe is beszállni, ami elég rosszul jöhet az Amerikában népszerű Grubhubnak, csak úgy, mint a nálunk ismert Netpincérnek, vagy az épp szárnyait bontogató Woltnak.
A kezdeményezésnek természetesen haszonélvezői is lesznek, ezek pedig azok a kisvállalkozások, akik eddig nehezen találtak el a reménybeli klientúrájukhoz. Most akár egy kattintással is képbe kerülhetnek.
A Facebook minél több területen való megjelenése egyébként nem hat olyan óriási meglepetésként, többen is azt gyanítják, hogy a terjeszkedés mögötti valódi cél, hogy a Facebook olyan szuperalkalmazássá váljon, mint a WeChat, amit a jó nép csetelésre, vásárlásra és pénzküldésre is használhat.