Az éttermek sokszor futnak bele problémába a vendégeik miatt: vannak, akik nem jelennek meg a foglalásukra, de le se mondják azt, és az is előfordul, hogy nagyobb társaságok esetén egy-két tétel kifizetetlenül marad az elszámolásnál. A BAMA felsorol néhány megoldást, amik külföldön már működnek, és hamarosan itthon is elterjedhetnek.
Foglaló az asztalért
Az éttermek számára komoly problémát jelent, ha a vendégek nem jelzik előre, hogy mégsem tudnak megérkezni a lefoglalt asztalukhoz – különösen, ha ez frekventált időszakban, például hétvégén vagy péntek este történik. Külföldön egyre több helyen vált szokássá a foglaló fizetése: ezzel a vendégek egyrészt jelzik, hogy szándékukban áll megjelenni a megbeszélt időpontban, másrészt garantálják, hogy az étteremnek abban az esetben is lesz bevétele, ha mégsem fogyasztanának ott.
A legtöbb esetben a befizetett foglalót beszámítják a végösszegbe.
Egy tétel sem marad kifizetetlenül
A másik gyakori probléma, amivel a pincérek szembesülnek, a nagy társaságok külön fizetése: ezekben az esetekben gyakran marad 2-3 tétel, amit senki sem érez magáénak, és ha ezeket nem fizetik ki, az összeg általában a pincér munkabéréből kerül levonásra. Ezért sok helyen nem engedik a külön fizetést, ami viszont a vendégek számára lehet kellemetlen.

Külföldön többféle módszer is kialakult a kínos helyzetek megelőzésére: egyes éttermeknél az asztalokra kirakott QR-kód segítségével lehet rendelni, így pontosan lekövethető, hogy ki mit kért. Ez a módszer főként azokban az országokban működik, ahol a bankkártyás fizetés a legelterjedtebb. Előfordulnak olyan helyek is, ahol belépéskor kapunk egy kártyát, és a megrendelt tételek erre kerülnek feljegyzésre: fizetéskor ezt a kártyát használhatjuk a számla rendezésére.