Az Európai Gazdasági Övezetben 2021. január 1-től az uniós jogszabályoknak megfelelően minden banknak be kellett vezetnie az úgynevezett erős ügyfélhitelesítést online bankkártyás vásárláskor. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az eddig megszokott bankkártyás fizetési eljárások kötelezően kibővültek egy további biztonsági ellenőrző lépéssel az elektronikus fizetési műveletek során.
Az erős ügyfélhitelesítés (SCA) az ügyfelek védelmét szolgálja nagyban hozzájárulva ahhoz, hogy illetéktelenek ne tudjanak jogosulatlanul visszaélni egy eltulajdonított kártya adataival. Ennek az erősebb biztonsági protokollnak a bevezetése elméletben csak pár másodperccel hosszabbíthatja meg az online fizetés folyamatát, ugyanakkor a bevezetés első időszakában, amely egybeesik az éves matricavásárlási szezonnal, előfordulhatnak problémák – a tapasztalatok szerint akár tömeges, több ezer tranzakciót érintő vagy több órára kiterjedő problémás időszakok is előfordulnak.
Elkerülhető a büntetés
A fennakadások különösen érzékenyen érintik az autópálya-matricát vásárlókat, hiszen a 60 perces türelmi időszakon túl borítékolható a büntetés, más szektorokkal ellentétben itt nem megoldás, ha az ügyfél néhány óra múlva próbálja meg újra kifizetni a rendelését.
Ennek a problémának a kiküszöbölése érdekében az e-AutópályaMatrica oldalán egy új fejlesztésnek köszönhetően az ügyfelek összeghatártól függetlenül a megszokott banki átutalással is rendezhetik az e-matrica árát, a tranzakció feldolgozása automatikusan megtörténik 5-10 percen belül, így téve gyakorlatilag a kártyás fizetéssel egyenrangú fizetési móddá a bárki számára elérhető banki átutalást.
Az erős ügyfélhitelesítés módját az ügyfelek a saját bankjuknál állíthatják be ahhoz, hogy 2021. januártól bankkártyával fizethessenek online vásárláskor.
További információ az e-autopalyamatrica.hu oldalon érhető el.
(OTS / MTI)