Kiemelték: a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és ezidáig egyedül a szervezet fogadott el önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési programot.
Az italgyártó vállalatok azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.
A vállalási időszak lezárulásáig, azaz 2020 végéig a szövetség tagjai által gyártott és forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összességében 43 százalékkal lett kevesebb.
A szövetséget alkotó vállalatok a vállalási időszak vége után is folytatták az üdítőitalok megújítását, innovatív termékeket vezettek be, valamint bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát – közölték.
Az eredmény példaértékű
2010-ben az üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos energiatartalma 40 kalória volt, ma 22 kalória. Az adataik szerint 2010-2021 között a receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 61 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül.
Az eredmények között kiemelték, hogy az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének.
Miklósvári Géza, a szövetség elnöke a közlemény szerint kiemelte: a több mint egy évtizedre visszanyúló önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési vállalási rendszerük példaértékű eredményeket hozott.
Az egészség még nagyobb fókuszt kap
Hozzátette: a jövőben is folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással és a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával szeretnének hozzájárulni a közös népegészségügyi célok eléréséhez.
A MAGYÜSZ a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 85 százalékát képviseli.
Tagvállalatai évi mintegy 300 milliárd forint termelési értéket állítanak elő és közvetlenül 3 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.