Az eMAG augusztus 31-én kezdődő leépítést tervez Magyarországon, melynek célja, hogy október végére egy kisebb hazai csapat irányítsa a Marketplace részleget, ahol különböző kereskedők értékesíthetik termékeiket – tudta meg a 24.hu.
A lap megkereste az eMAG-ot is, hogy erősítsék meg a leépítési terveket. A kapott válasz azonban nem erősítette meg az értesüléseket, igaz, cáfolni sem cáfolta azokat:
„Az eMAG továbbra is dedikált helyi csapattal folytatja működését Magyarországon, kihasználva a több mint 56 ezer eladót befogadó regionális piacterek növekedését a délkelet-európai régióban. Mivel az eMAG elsődleges növekedési fókuszát a Marketplace-ekben látja, a vállalat a kereskedelmi és a vonatkozó támogatási tevékenységeit központosítja.”
Az eMAG válaszából az is kiderül, hogy a Marketplace-hez kapcsolódó tevékenységeket és a helyi kezdeményezéseket továbbra is a budapesti irodából, helyben fogják kezelni, különös tekintettel a potenciális partnerek felkutatására és a magyar vállalkozók támogatására.
Másodszor is megkeresték a céget
A cég marketingkommunikációs osztályától kapott válaszra reagálva a lap tovább érdeklődött a központosítás hatásáról, és arról, hogy várhatóak-e elbocsátások Magyarországon, és ha igen, az hány embert érint. Továbbá azt is megkérdezték, hogy a változások érintik-e az eMAG hazai fizikai jelenlétét, az üzleteket és a Dunaharasztiban található logisztikai központot.
A második megkeresésre az eMAG némileg részletesebb választ adott:
„A regionális piactérré való átalakulásunk részeként továbbra is jelentős méretű csapattal folytatjuk magyarországi tevékenységünket, amelynek fő fókusza, hogy az ügyfeleink minden igényét kielégítő termékek széles választékát kínálja jó minőségű online szolgáltatásainkon keresztül. E folyamat során elsődleges célunk, hogy biztosítsuk a vállalat működésének hosszú távú stabilitását és sikeres működését, miközben munkatársaink legmagasabb szintű támogatásáról és megbecsüléséről is gondoskodunk. Bár konkrét számokat nem áll módunkban megosztani, azt elmondhatjuk, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy a mostani változtatások az állományunkra a lehető legcsekélyebb hatást gyakorolja.”
A cég válaszában azt is jelezte, hogy továbbra is elkötelezettek amellett, hogy az átalakulás során minden alkalmazottnak támogatást nyújtsanak.
Ezenkívül megerősítették, hogy a dunaharaszti logisztikai központ továbbra is működni fog, így a magyar piac kiszolgálása akár innen, akár más raktárakból folytatódhat.
Az eMAG az online csatorna növekedésére összpontosít, de megtartotta az Etele Plázában található flagship üzletét is.
2013 óta vannak jelen a magyar piacon
Az eMAG-ot 2001-ben alapították, és mára az egyik leggyorsabban növekvő vállalkozás Romániában, amelynek értéke húsz év alatt 1,027 milliárd euróra nőtt. A céget Radu Apostolescu, Dan Teodosescu és Bogdan Vlad alapította, kezdetben számítástechnikai és irodatechnikai termékeket forgalmazva. 2009-ben az Asesoft Distribution, amely Sebastian Ghiţă és Iulian Stanciu tulajdonában állt, megvásárolta a cég részvényeinek 51%-át. Ezután az eMAG Kelet-Európa legnagyobb webáruházává vált, és 2012 júliusában a holland-dél-afrikai Prosus | Naspers csoport megszerezte a részvények 70%-át.
Az eMAG nemzetközi terjeszkedése 2012-ben kezdődött Bulgáriában, majd 2013-ban Magyarország, 2014-ben pedig Lengyelország következett, ahonnan 2020-ban kivonultak. Magyarországon a terjeszkedés folytatódott: 2019-ben a cég bejelentette az Extreme Digital felvásárlását, melynek eredményeként 2022-re az Extreme Digital teljesen beolvadt az eMAG-ba.