A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése szerint legutóbb már a háztartások közel fele – 44 százaléka – nézett filmeket vagy sorozatokat a streamingcsatornákon.
Az elmúlt két esztendőben ennek a hatása abban mutatkozott meg, hogy megindult a televízió-előfizetések nagyarányú lemondása. A három ismert streamingszolgáltató itthon a Netflix, az HBO Max és a Disney+, melyek sorrendben a háztartások 30, 21, illetve 14 százalékát uralják.
Érdekes, az innovációk terjedésének jellegzetes mintázata alakult ki a használatuk során: nagyobb eséllyel veszik igénybe a lehetőségeket a magasabb végzettségű, a jó anyagi helyzetben lévő, továbbá a fiatalabb háztartások.
A 30 és 39 év közötti háztartásfővel rendelkező háztartásoknak 54 százaléka volt streaming-előfizető, a 60 feletti háztartásoknak pedig csak mindössze 19 százaléka.
Ugyanígy látható, hogy a legjobb anyagi helyzetű otthonok 65 százaléka választott előfizetéses lekérhető videócsatornát, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka.
A legutóbbi felmérések azt mutatják, a háztartások 12 százaléka már nem nézett semmilyen televízióadást. Vagy a streaming miatt vagy mert sem tévét sem streaminget nem fogyasztott.
Hosszú ideig folyamatosan 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma Magyarországon, de 2021 óta már lejtóre állt.
2023 közepén pedig már a két esztendővel ezelőtti csúcsértékhez viszonyítva 175 ezerrel, közel 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván, azaz negyedévente mintegy 20-30 ezer háztartás dönt úgy, hogy búcsút int a hagyományos televíziózásnak.
Mint valószínűsíthető, ebben erősen közrejátszik az, hogy jobb minőségű szórakozást kínálnak az új korszak szolgáltatói.