A csatorna A hely című műsorában adtak le egy márciusi felvételt, melyben a mátészalkai Nobilis Zrt. alapítójával Farkas Erika beszélgetett egyebek között arról, miként is lehetett aszalt gyümölcsökre egy olyan vállalkozást felhúzni amely már közel 30 éve virágzik – írta a Mezohir.hu.
Az általuk gyártott almachips úgy lett sikeres az Egyesült Államokban például, hogy ellátogatott hozzájuk egy érdeklődő amerikai üzletember a 2000-es évek elején, aki egyszerűen nem nem fért bele a tárgyalóasztal melletti fotelba.
Nem érezte kényelmetlenül magát. de elmondta, elege van, hogy burgonya chipsen hízik egy egész ország, ezért alternatívát keres helyette világszerte. Mintákat kért Novák Tibor cégétől, akik eleinte nem tudták, mit is ért tíz egységen. Míg a gyártó tíz kartonra gondolt, addig az amerikai közölte: tíz konténer legyen legalább a bemutatóra szánt darabszám.
Látatlanban is bevállalták a mennyiséget, ami aztán meghozta a tengerentúlon is a sikert. De nem csak ott váltak ismertté csomagolt almachipseik az elmúlt évtizedekben, hanem a spanyol, dán, skandináv piacon is, de szállítanak az ukránoknak, oroszoknak, angoloknak, sőt a kanadaiaknak is. Partneri viszonyban alakítottak ki a világ legismertebb élelmiszeripari cégeivel, így a Nestével is.
Legédesebb innovációjuk a belga csokiba mártott aszalt gyümölcs, melyet Novák Tibor lánya, Éva találta ki, még a kilencvenes években. Akkoriban csak egyetlen Metro áruház volt idehaza, ők rendeltek pár kartonnal, aztán következett a Julius Meinl, és szép lassan meghódították vele a hazai és a külföldi piacot is – emlékezett vissza Novák egy tavalyi interjújában, melyet a Termekmix.hu-nak adott.