A felmérésből az is kiderült, hogy a kezdeti karantén-időszak alatt az új megrendelők tábora 59 százalékkal növekedett, és bár a tendencia lassult a nyári lecsengés során, az elmúlt 5 hónapban további 10 százalékkal nőtt a portálon újonnan regisztrálók felhasználók száma. Ezt persze az is befolyásolja, hogy a korlátozások miatt a fogyasztóknak leszűkülnek lehetőségei, és a házhoz szállítás egyedüli megoldás azoknak, akik otthonról dolgoznak, nincs idejük főzni, távol élnek a rokonaiktól, de meg akarják őket kímélni a boltba járástól, de azok számára is, akik fertőzöttként, vagy potenciális fertőzöttként nem tudnak ételt vinni idős szeretteiknek.
A tavaszi-nyári korlátozások alatt az átlagos kosárérték 12-15 százalékkal nőtt, tavasszal 3 459 Ft volt, a nyári időszakban alig észrevehetően 3 387 Ft-ra csökkent, és a korlátozások miatt a várakozások szerint mostantól újra növekedni fog.
Az éttermek is túlélési lehetőségként áttértek a futárral történő kiszállításra, a tavaszi időszakban 150 százalékkal növekedett a regisztráló éttermek száma, és ezek közel háromnegyede jelenleg is megtalálható a felmérést végző cég kínálatában. A március előtt regisztrált éttermek 22 százaléka zárt be a vírus miatt, de ezen vendéglátóegységek kétharmadának sikerült újranyitnia a korlátozások feloldása után – írja a TurizmusOnline.
„Jelenleg azzal számolunk, hogy novemberi járványügyi rendelkezések hatására a rendelések száma és a kosárérték mellett ismét megugrik a rendszerhez csatlakozni kívánó éttermek száma is. A kiszállítási szolgáltatás kulcsfontosságú lehet a túlélés szempontjából, mivel jó lehetőség a kieső bevételek pótlására és jelenleg sok múlhat azon, hogy a vállalkozások hogyan tudják kihasználni a vendéglátásban hagyományosan is erősnek számító év végi időszakot” – mondta Veres László ügyvezető igazgató.